چرا هزینه طراحی سایت متغیر است؟

اگر برای راه اندازی وب سایت خود به شرکت های طراحی سایت مختلف سری زده باشید متوجه خواهید شد که قیمتهای مختلفی در این زمینه وجود دارد و هر شرکت برای خود تعرفه ای در نظر گرفته است. این تفاوت قیمتها باعث به وجود آمدن تصوراتی می شود که همیشه درست نیستند.

اینکه تمام شرکتها یک کار انجام میدهند و برخی بی جهت گران تر از بقیه شرکتها کار می کنند یا اینکه برعکس هر شرکتی که تعرفه بالاتری دارد حتما سایت بهتری طراحی می کند.

نکته اینجاست که شما باید بدانید که تعرفه طراحی سایت و نحوه قیمت گذاری برای طراحی سایت چگونه است و در ازای هزینه ای که پرداخت می کنید چه کارهایی برای شما انجام می شود؟

هزینه طراحی سایت  بر اساس خدماتی است که شرکت از شروع پروژه طراحی تا زمانی که سایت وجود دارد، به شما ارائه می دهد از جمله:

ثبت دامین (دامنه)

قیمت دامنه در صورتی که پسوند ir . یا com. و یا سایر پسوندها باشد، متفاوت است.

 خرید هاست

هزینه هاست نسبت به ظرفیت و پهنای باند لازم برای وب سایت متفاوت است.

 ارائه template برای سایت

طراحی گرافیکی سایت بر اساس تخصص گرافیست و تنوع کاری او، و همچنین تعداد template و تعداد دفعات ویرایش متفاوت است.

برنامه نویسی سایت

نرم افزارها و اسکریپت های مورد استفاده برای هر وب سایت متنوع است که بر اساس پیچیدگی آنها متفاوت قیمت گذاری می شود. در واقع این همان بخش برنامه نویسی سایت است . هزینه ای عمده ای که پرداخت می کنید مربوط به این بخش می باشد.

 طراحی پایه سایت

اتصال بخش برنامه نویسی و گرافیکی وب سایت و در واقع پیاده سازی صفحات وب توسط developer

 اضافه نمودن زبان جدید به سایت

به طور معمول هزینه اضافه نمودن هر زبان جدید به وب سایت درصدی از مبلغ کل طراحی محاسبه می شود.

 طراحی ریسپانسیو

طراحی واکنش گرا به معنای سازگاری سایت با دیوایسهای مختلف مثل موبایل و تبلت و .. است، که هنگام برآورد قیمت، هزینه جداگانه ای دارد ولی باتوجه به قوانین جدید گوگل و افزایش کاربران موبایل و تبلت از ملزومات طراحی سایتهای جدید محسوب می شود.

 ورود اطلاعات ( Data entry)

بسیاری از شرکتها وب سایت را به صورت خام به مشتری تحویل می دهند اما برخی از آنها ورود دیتای اولیه وب سایت را به عهده می گیرند و بر اساس حجم دیتای اولیه در برآورد قیمت تاثیر می گذارد.

 برقراری امنیت وب سایت

این کار نیاز به متخصص امنیت وب دارد که مدام سایت را به لحاظ امنیتی بررسی کند و تمام باگهای امنیتی را از بین ببرد. البته شرکتهایی که در این زمینه کاملا حرفه ای هستند خیلی زیاد نیستند و این بخش در قیمت گذاری بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

 بهینه سازی به لحاظ موتورهای جستجو

در آخرین مراحل متخصص سئو سایت را از نظر قابلیت بالا آمدن در نتایج موتورهای جستجو بهینه می کند. و این هم از آن دسته خدماتی است که گرچه در قیمت گذاری تاثیر گذار است اما بسیار حائز اهمیت است.

 آموزش CMS

آموزش سیستم مدیریت محتوای وب سایت به کارفرما از جمله خدماتی است که مشمول هزینه می شود.

پشتیبانی

متاسفانه برخی از شرکتهای طراحی سایت زمانی که وب سایت مشتری را تحویل می دهند دیگر هیچ گارانتی ندارند که در صورت ایجاد مشکل به رفع آن بپردازند و این از مهمترین مسائلی است که ارزش هزینه کردن را دارد.

با وجود اینکه امروزه طراحی سایت توسط برخی به صورت شخصی انجام می شود، اما با توجه به تمام موارد بالا باید بدانیم که اگر کار طراحی وبسایت قرار است اصولی و بی نقص اجرا شود باید به صورت تیمی انجام شود . علاوه بر اینکه هر کدام از اعضای تیم بخشی از کار را با توجه به تخصصشان در آن زمینه به نحو احسن انجام می دهند از لحاظ پشتیبانی نیز کار به صورت روتین و بی نقص انجام می شود زیرا برای رفع مشکل نیاز به پیدا کردن یک شخص نیست و کار تیمی است و خود شرکت و کل تیم، پشتیبانی کار را به عهده خواهند گرفت.

البته لازم به ذکر است که به طور حتم هزینه های کار تیمی به دلیل تعداد افراد و تخصص هر یک بالاتر خواهد بود ولی قطعا این هزینه منطقی است و ارزش خواهد داشت.

پس با بررسی بیشتر و بهتر برای مشاوره طراحی وبسایت خود از گزینه تماس با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *