ویژگی های اصلی بازاریابی خدمات
برخی کسب کارها کالا میفروشند.برخی خدمات می فروشند.بقیه نیز هر دو را میفروشند.سرویس ها داری چند ویژگی هستند .پس با سایت ایده پردازان مهر گستر همراه باشید تا ویژگی های اصلی بازاریابی خدمات را باهم مرور کنیم.
شما نمیتوانید مالک یک سرویس باشید نمیتوانید یک محصول را ذخیره کنید.خدمات برای یک دوره زمانی استفاده میشود.به عنوان مثال اگرشما یک بلیط خریداری میکنید که به ایالات متحده حرکت کنید.در واقع شما یک سرویس خریداری میکنید.با آغاز پرواز شروع میشود و پایان پرواز تمام میشود.
برخلاف یک محصول، شما نمیتوانید یک خدمت را بگیرید یا لمس کنید. این به این دلیل است که یک سرویس، چیزی است که مشتریان آن را تجربه میکنند و تجارب، محصولات فیزیکی نیستند.
خدمات را نمیتوان از ارائه دهنده سرویس جدا نمود .یک محصول را میتوان از یک تولید کننده دور کرد امایک سرویس را نمیتوان دور کرد.زیرا هر سرویس نمایانگر آن چیزی است که برای مشتری انجام میشود.
خدمات مدت زمان خاصی دوام دارند.و نمیتوانند همچون یک محصول برای استفاده بعدی ذخیره شوند.یک طراح داخلی یک ویژگی رایک مرتبه طراحی می کند.مایل به طراحی مجدد خانه هستید.
شرکتها دارای سیستمها و رویههایی هستند که اطمینان حاصل کنند آنها یک سرویس یکپارچه ارائه میدهند اما بسیارمشکل است که هر سرویس را با تجربهای یکسان داشته باشیم. بعنوان مثال، دو سفر هواپیمایی یکسان باتوجه به شرایط کنترلی هواپیما مانند شرایط آب و هوایی یا سایر مسافران در هواپیما، ممکن است احساس متفاوتی برای مسافران داشته باشد.
تحقیقات بازاری
تحقیقات زیربنای همه تلاشهای بازاریابی امروزی است. از بازار گرفته تا تحقیقات مربوط به برند. مطالعات علمی جامع میتواند به شما در تصمیم گیری آگاهانهتر کمک کند.
با انجام تحقیقات مرتبط میتوان یک مبنای هدفمند برای بازاریابی خدماتتان به دست آورید. فراموش نکنید که برای اندازهگیری نتایج معیارهایی را در نظر بگیرید.
به علاوه تحقیقات به شما کمک میکند تا درک بهتری از مشتریان پیدا کنید