روش بازاریابی دیجیتالی وکسب کار موفق
«بازاریابی دیجیتال» نوعی بازاریابی برای محصولات و خدمات متنوع به حساب میآید که در آن از فناوریهای دیجیتال استفاده میشود. این نوع بازاریابی در فضای اینترنت است. افرادی که در این حوزه فعالیت میکنند همیشه به دنبال روشهایی هستند که میزان بازدیدهای وبسایت خود و فروش محصولاتشان را افزایش دهند. روشهای زیادی برای این کار وجود دارد. در این مقاله، شما را با مفهوم روش بازاریابی دیجیتالی وکسب کار موفق، اهمیت و انواع مختلف آن آشنا خواهیم کرد.
بسیاری افراد نمیتوانند یک تعریف صحیح و کامل از اصطلاح بازاریابی دیجیتال ارائه دهند. این اصطلاح آن گونه که به نظر میرسد، پیچیده نیست. در واقع، به هر نوع بازاریابیکه برای به فروش رساندن محصولات و خدمات به وسیله دستگاههای الکترونیکی، بازاریابی دیجیتال گفته میشود.
بازار یاب دیجیتالی حرفه ای جدید نیست.با ورود وسایل الکترونیکی افراد شروع به شکل گیری کرد.افراد تصور میکنند این نوع بازاریابی تنها به بازار یابی محتوا وشبکه های اجتماعی محدود است.این موارد بخشی از بازار یابی دیجیتالی به حساب می آید.
بازاریابی دیجیتالی به صورت آفلاین و آنلاین انجام میشود.در این مطالب به بازاریابی آنلاین میپردازیم که بخش گسترده ای از بازاریابی دیجیتال را در بر میگیرد.و در آخر به بازار یابی آفلاین .
ارتباط بین وسایل الکترونیکی و انسان ها رو به رو افزایش پیدا میکند.در آینده نزدیک استفاده از این وسایل در تمام فعالیت های روزانه ای انسان نقش دارد.اهمیت و تأثیر بازاریابی دیجیتال روز به روز افزایش مییابد.با توجه به صنعت، کسب و کار و مشتریان خود، بهترین روشهای بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید و از این روشها برای رشد و توسعه کارتان بهره بگیرید.
«بهینهسازی موتور جستجو» (Search Engine Optimization) یا اصطلاحاً «سئو» SEO، به فرآیندی اطلاق میشود که میزان بازدید وبسایت شما را از طریق موتورهای جستجوی رایگان و به صورت ارگانیک افزایش میدهد. در جستجوی ارگانیک، محتوای تولیدی شما بدون پرداخت هیچ هزینهای برای کاربران در «صفحه نتایج موتورهای جستجو» (Search Engine Results Page) یا «SERP» به نمایش درمیآید. زمانی که کاربر کلمات کلیدی مورد نظر خود را در موتورهای جستجو از قبیل گوگل یا بینگ وارد میکند، نتایج مرتبط با این کلمات در SERP ظاهر میشوند.
با توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده، موقعیت مکانی و تاریخچه جستجوی خود، نتایج منحصر به فردی را مشاهده میکنید. نتایج ارگانیک به صورت فهرست نمایش داده شده و با استفاده از الگوریتم مخصوص موتورهای جستجو، رتبهبندی میشوند.با تغییر الگوی جستجو از طرف کاربر، تعامل او با محتوای اینترنتی و همچنین انتخاب هر یک از نتایج به دست آمده، الگوریتمها نیز تغییر میکنند. هر چه رتبه مطالب شما در یک SERP بالاتر باشد، ترافیک بیشتری به سمت سایتتان هدایت خواهد شد.احتمال افزایش بازدید کننده ها نیز بیشتر است.
عوامل بهینه سازی عبارتنداز:به دو دسته «سئوی داخلی» (On-Page SEO) و «سئوی خارجی» (Off-Page SEO) تقسیمبندی کرد. سئوی داخلی، به اعمالی اطلاق میشود که برای بهبود سئو در درون وبسایت صورت میگیرند.ارتباطی که در خارج از وب منظور میشود رشد سئو انجام میشود که به آن سئو خارجی میگویند.
با تغییر الگوریتم های موتور جستجو دستیابی به سئوبهتر نیز تغییر میکند.باید به خاطر داشت که مقصود از سئو، ساخت وبسایتی با قرارگیری در رتبه اول نتایج نیست بلکه هدف نهایی، ایجاد بهترین وبسایت ممکن برای کاربران مد نظر شما است.اگر در رتبههای بالای سئو قرار داشته باشید، دیده شدن وبسایت شما و ترافیک آن افزایش مییابد. رونق و پیشرفت سریعتر کسب و کارتان را به همراه خواهد داشت.
«بازاریابی موتور جستجو» (Search Engine Marketing) یا اصطلاحاً «SEM»، یکی از موارد نادیده گرفته شده در سئو، یعنی خرید ترافیک اختصاصی از موتورهای جستجو را پوشش میدهد. با استفاده از SEM، میتوان در SERP کاربران، فضایی را به منظور تبلیغات وبسایت خریداری کرد. متداولترین پلتفرمهای غیر رایگان برای جستجو، «Google AdWords» و «Bing Ads» هستند. در این روش، بازاریاب باید مبلغ از پیش تعیین شدهای را به موتورهای جستجو پرداخت کند. با این کار، در بخشهای مختلف SERP حاصل از جستجوی کلمات کلیدی معین یا عبارات خاص، تبلیغات مورد نظر بازاریاب به نمایش درمیآیند.
موتورهای جستجو به ازای هر کلیک بر روی تبلیغات یک شرکت، مبالغ مشخصی را دریافت میکند.وش PPC در پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام نیز در حال اجرا است.تبلیغات به صورت نمایشی برای شرکت به نمایش در می آیند.
در دنیای دیجیتالی امروزی، شبکههای اجتماعی نقش مهمی را در بازاریابی کسب و کارهای مختلف بازی میکنند . در بهره گیری صحیح از شبکه های اجتماعی است.که شناخت بزار یاب خروجی و ورودی ها وخروجی های بازاریابی است.بازاریابی شبکه ای خدمات شما را بیشتر در معرض دید قرار میدهدو امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتری را برایتان فراهم میکند.برای بهرهگیری از این نوع بازاریابی میتوانید فعالیتهای تجاری خود را در پلتفرمهایی نظیر فیسبوک، توییتر، یوتیوب یا لینکدین بیشتر کنید.بازاریابی شبکههای اجتماعی و تولید محتوای باکیفیت، سرعت رشد و موفقیت کسب و کار شما را افزایش خواهد داد.یکی از نکات اساسی در بازاریابی شبکههای اجتماعی، دقت بر روی موضوعاتی است که کاربران در مورد آنها گفت و گو میکنند.
«بازاریابی محتوا» (Content Marketing)، روشی است که در آن میتوانید با تولید محتوای باکیفیت برای کاربران خود، فروش بیشتری را به فراهم کنید.. ارسال پیام در توییتر، آپلود ویدیو در یوتیوب و نوشتن مطالب مختلف در وبسایت، ازمزایای بازاریابی محتوا هستند.این روش کار بسیار خوبی است که محتوا شما را با بازاریابی سئو و شبکه های اجتماعی را اغدام میکند وکار افزایش میابد.
برای اجرای صحیح بازاریابی محتوباید به چند نکته ضروریتوجه کنید. پیش از تولید محتوا حتماً کاربران نهایی خود را در نظر بگیرید. به این منظور باید نوع مخاطبان و علایق آنها را شناسایی کنید. این مسئله، حوزه موضوعات انتخابی را برایتان مشخص خواهد کرد. به علاوه، زبان و اصطلاحات مورد استفاده مخاطبان خود را در هنگام جستجوهای اینترنتی مد نظر داشته باشید. استفاده از این اطلاعات و به کارگیری کلمات کلیدی مناسب، سئوی شما را بهبود میبخشد.
باید تمام محتوا تولیدی خود را در تمام پلتفرمهای شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذاریم.این کار میزان بازخورد ها را به حداکثر میرساند.بازاریابی یک فعالیت مداوم محسوب میشود.رابطه مستقیمی با فروش ندارد هدف اصلی آن، تعامل و آموزش به مشتریان به منظور ایجاد اعتماد، شناخت و ارزش برند است.
«بازاریابی پورسانتی» (Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش، روشی است .به ازای جذب هر مشتری مبلغی به فرد جذب کننده پرداخت میشود.این نوع بازاریابی استخدام فروش برای محصولات خدمات یک شرکت و پرداخت پوسانت به ازای هر فروش است.ازاریابی پورسانتی، تنها برای فروشهای صورت گرفته پول پرداخت میشود.هیچگونه پیش پرداختی به فرد تبلیغکننده تعلق نمیگیرد.