دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیر مجموعه از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار گرفته.
با توجه به توسعه فناوری و اطلاعات سال های اخیر افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران از موبایل افزایش نفوذ اینترنت در جهان امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه است.پس با سایت ایده پردازان مهر گستر همراه باشید وببینیم دیجیتال مارکتینگ چیست؟
سایت HubSpot که از سایتهای معتبردر حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب میشود. در تعریف دیجیتال به این اشاره میکنیم که یک چتر مفهومی محسوب میشود.
تعریف مستقیمی براآن ارائه نشده .بهتر است همه آنها تکنیک ها و ابزارهای را بشناسیم که زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرند.
ابزارهای بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ :
بازاریابی توسط موتورهای جست وجو(sme)شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده
بهینه سازی برای موتورهای جستجو(سئو )
بازاریابی محتوا
بازاریابی شبکه اجتماعی
استراتژی محتوا
تبلیغات بنری
بازار یابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
تولید محتوا
بازاریابی ویروسی دیجیتال
گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم(Native Advertising) هم اشاره میشود.
اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و همرده با سایر موارد نیستند (میتوانند سایر گزینهها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.
در بعضی درس ها سر فصل های پیشنهادی از سوی متمم را برای مدرسان آن درس ارائه میکنیم.دوره دیجیتال مارکتینگ یک سر فصل آموزش دیجیتال مارکتینگ طراحی شده که مراجعه به آن و مطالعه کردن آن برای مدرسان دیجیتال مارکتینگ و نیز کسانی که در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند مفید و آموزنده است.
کتاب فارسی دیجیتال مارکتینگ آن قدر زیاد نیست.که دستتان در آن باز باشد.
در زبان انگلیسی کتابهای آموزشی دیجیتال مارکتینگ کم نیستند موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم،کتابهای فراوانی وجود دارند.
چند کتاب را به شما معرفی میکنیم که از بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ هستند حداقل شناخته شده و معتبر است.
سه دکمهی Ctrl، Alt و Delete را میشناسند: Reboot کردن کامپیوتر.
وقتی که همه چیز باید از اول شروع شود.
میچ جول (Mitch Joel) که خود سابقهی اجرایی و ارزشمند در بازاریابی اینترنتی دارد، در این کتاب به بررسی نقش ابزارهای دیجیتال در تحول کسب و کارها پرداخته است.
کتاب شبیه مجموعه پست های پراکنده یک وبلاگ است. وبلاگی که موضوع رابطه ی کسب و کار با دنیای دیجیتال پرداخته.