تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن
تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن برای اینکه امروزه بتونیم روی مخاطب بیشتر تاثیر دارد.کاربران بیشتری جذب کنیم، بازاریابی مدرن و دیجیتال شویم که روشی کم هزینه و پربازده می باشد.بازاریابی هزینه زا تلقی میشددر شرایط بازاریابی یک سرمایه محسوب مبشود.بازاریابی سنتی به این منظور نیست که به سالهای دور برگردیم .موارد روش های سنتی ممکن است.ارائه خدمات به سالمندان ممکن است دیجیتال مارکتینگ موثر واقع نشود.روش دیجیتال روش کار آمدتری محسوب می شود.ازاریابی سنتی نیز جزء جدایی ناپذیر روش های بازاریابی محسوب می شود؛ به عبارت دیگر هر دو روش مکمل هم هستند و نمیتوان یک روش را کلا کنار گذاشت.
حال قبل از آن که با جزئیات بیشتری به بررسی تفاوت میان آن ها بپردازیم بهتر است تعریفی از بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن ارائه دهیم:
بازاریابی سنتی چیست:
بازاریابی سنتی یک بازاریابی افلاین که شامل استراتژی ها ترفیعاتی مورد استفاده قبل از ظهور اینترنت بود به این معنی نیست که بازاریابی سنتی با پیدایش بازاریابی دیجیتال جایگاه خود را از دست داده است.بازاریابی سنتی از طریق بیلبورد ،چاپ تراکت،و مجلات محلی مناسب است. سرمایه گذاری بالای را میطلبد.
بازاریابی مدرن و دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی مدرن حرفه ای میان تولید کننده یا فردی که خدمات را ارائه می دهد در مقابل مشتریان می باشددر همه جنبه های زندگی کاربرد دارد.امروزه بازاریابی مدرن را با بابازاریابی دیجیتال مارکتینگ تشکیل می دهد. دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارهای موجود مانند ،وب سایت،ایمیل ، شبکه های اجتماعی ،دنیای دیجیتال چه آنلاین و چه غیر آنلاین و تکنیک های بازاریابی اینترنتی بلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری. دیجیتال مارکتینگ متشکل از افرادی حرفه ای، نوآور، متخصص و خلاق است که به منظور طراحی و پیاده سازی استراتژی های پیچیده و ارائه ی راهکارهای نهایی با استفاده از تکنولوژی و تغییرات آن، روند بازار و اقتصاد را در نظر دارند. باید توجه داشت که استراتژی های تیم مشاور بازاریابی براساس هر شرکت و موقعیت منحصر به فرد آن متفاوت است. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است.
نکته قابل توجه:دیجیتال مارکتینگ فقط محدود کسب و کارهای آنلاین وبازاریابی اینترنتی و یارسانه های الکترونیکی نمی شود.ارتباط غیر اینترنتی سرویس های پیام گوتاه و چند رسانه ای هم شناخته شده اند. امروزه بسیاری کسب و کارهای سنتی هم وجود دارند که از طریق تبلیغات دیجیتال سعی دارند تا خدمات و محصولات خود را به مشتریان احتمالی خود معرفی کنند
چند نمونه از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:بهینه سازی برای موتورهای جست و جو (SEO)، بازاریابی محتوایی (Content Marketing)، بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing)، بازاریابی ایمیلی (Email (Marketing تبلیغات آنلاین(Online Advertisingm)، بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)، پرداخت به ازای کلیک (PPC) و…
تفاوت عمده بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن :