انواع بازاریابی

انواع بازاریابی

انواع بازاریابی

با سلام خدمت دوستان عزیز در ادامه مطالبی در خصوص  انواع بازاریابی ارائه شده است امیدوارم مطالب ارائه شده در این خصوص مورد توجه شما قرار گیرد.

تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT، برای اولین بار در زبان فارسی و حوزه بازاریابی، نام و شرح مختصری در خصوص نحوه عملکرد ۱۲۷ نوع بازاریابی را تهیه و منتشر نموده است.

  • بازاریابی فردی Account-Based Marketing : بازاریابی از طریق فرد کلیدی در یک سازمان
  • بازاریابی چابک Agile Marketing : به‌کارگیری متدولوژی توسعه سریع و چابک در بخش بازاریابی
  • بازاریابی الگوریتمی Algorithmic Marketing : استفاده از نرم‌افزاری برای انجام بازاریابی نیمه‌خودکار (بازاریابی محاسباتی)
  • بازاریابی کمین Ambush Marketing : انجام بازاریابی در زمان برگزاری کمپین بازاریابی یک شرکت دیگر بدون پرداخت هزینه حمایتی / اسپانسرشیپ
  • بازاریابی تحلیلی Analytical Marketing : متدها و مدل‌های متعدد بازاریابی
  • بازاریابی مقاله‌ای Article Marketing : نوشتن مقالات (آنلاین یا آفلاین) برای تبلیغ بیزینس یک نفر
  • بازاریابی شرکت با شرکت B2B Marketing : بازاریابی یک شرکت در بین سایر شرکت‌ها
  • بازاریابی شرکت با خریدار B2C Marketing : بازاریابی شرکت در بین خریداران/ مصرف‌کنندگان
  • بازاریابی شرکت با شخص B2P Marketing : بازاریابی اشخاص برای یک شرکت در شغل و زندگی خود
  • بازاریابی رفتار Behavioral Marketing : تبلیغات هدفمند و پیشنهاد‌هایی بر اساس رفتار مشتری
  • بازاریابی تبادل Black Hat Marketing : در وهله اول در (موتور جستجوی بهینه) ، استفاده از برخی ترفندهای غیراخلاقی و تا حدی کلاه‌بردارانه برای در جهت کسب رتبه بالا در رده‌بندی سایت‌ها
  • بازاریابی برند Brand Marketing : مرتبط با توسعه برند است که اغلب مربوط به بازاریابی مستقیم می‌شود
  • بازاریابی کلامی Buzz Marketing : مردم را مجبور به حرف زدن در مورد حرفه‌تان بکنید ، مانند انتقال ویروس
  • بازاریابی مرکز تماس Call Center Marketing : بازاریابی تلفنی خارجی و کنترل کردن تماس‌های مشتری‌های داخلی
  • بازاریابی محوطه دانشجویان Campus Marketing : بازاریابی توسط دانشجویان و نمایندگان رسمی در دانشگاه
  • بازاریابی کاتالوگ Catalog Marketing : بازاریابی از طریق کاتالوگ های چاپی و ارسال آن توسط ایمیل
  • بازاریابی انگیزشی Cause Marketing : همکاری با شرکت غیرانتفاعی در بازاریابی برای رسیدن به سود دوجانبه
  • بازاریابی اشخاص مشهور Celebrity Marketing : استفاده از اشخاص مشهور به‌عنوان سخنور برای جلب حمایت عمومی
  • بازاریابی کانال Channel Marketing : بازاریابی ترویجی از طریق عمده‌فروش‌ها، توزیع‌کننده‌ها و نمایندگان فروش
  • بازاریابی حلقه بسته Closed Loop Marketing : اندازه‌گیری Roi از طریق محاسبه چرخه اطلاعاتی بازاریابی به فروش و برعکس
  • بازاریابی ابری Cloud Marketing : استفاده از نرم‌افزار (Saas) به‌عنوان یک نرم‌افزار سرویس‌دهنده برای بازاریابی
  • بازاریابی تعاونی Cooperative Marketing : همکاری شرکت‌های در بازاریابی به‌منظور توسعه کالا، خدمات یا برند
  • بازاریابی همگانی Communal Marketing : جذب افکار عمومی در راستای ترویج کمپین بازاریابی
  • بازاریابی گروه اجتماعی Community Marketing : بازاریابی از طریق ساخت یک جامعه آنلاین
  • بازاریابی محاسباتی Computational Marketing : استفاده از قدرت نرم افزارهای تحلیل‌گر برای کمک به برنامه
  • بازاریابی استراتژیک
  • بازاریابی محتوا Content Marketing : تولید محتوای مفید برای مخاطبتان
  • بازاریابی مفهومی Contextual Marketing : ارائه پیام‌ها، پیشنهاد‌های بهینه و مربوط، تولید محتوا + هوشمندی و برنامه ریزی برای ارائه، به‌خصوص از طریق آنلاین
  • بازاریابی بحث‌برانگیز Controversial Marketing : تولید توجه از طریق جدال و مناقشه
  • بازاریابی مباحثه‌ای Conversational Marketing : برقراری ارتباط فعال و دوطرفه با مصرف‌کنندگان
  • بازاریابی تبدیلی Conversion (Rate) Marketing : بهینه‌سازی نرخ تبدیل در بازاریابی آنلاین و فروش
  • بازاریابی تبدیل محتوا Conversion Content Marketing : پیوند میان بازاریابی محتوا و بازاریابی تبدیلی
  • بازاریابی شرکت‌های بزرگ Corporate Marketing : بازاریابی هدفمند شرکت بسیار بزرگ برای جذب مصرف‌کننده و تحکیم برند در بازار مصرف به‌خصوص در شرکت‌هایی که محصولات تولید آن تنوع فراوانی دارد.
  • بازاریابی متقاطع Cross-Marketing : همکاری در بازاریابی ، بسته‌بندی محصولات ، همکاری در ارائه ترفیعات ، صدور مجوز نمایندگی و غیره
  • بازاریابی فرهنگی Cultural Marketing : بازاریابی فرهنگی – محتوای برند شده، تقاطع فرهنگ و بازاریابی
  • بازاریابی داده (تحت وب) Data (Web) Marketing : استفاده از داده‌ها به‌عنوان کانال بازاریابی. مخصوصا داده‌های بامعنای وب
  • بازاریابی پایگاه داده Database Marketing : استفاده از پایگاه‌های داده‌ها مثل Crm برای کمک به برنامه‌های بازاریابی
  • بازاریابی دیجیتال Digital Marketing : بازاریابی از طریق کانال‌های دیجیتال به‌خصوص اینترنت
  • بازاریابی مستقیم Direct Marketing : بازاریابی مستقیم مخاطبان ، اغلب بدون استفاده از تلویزیون ، رادیو و یا تبلیغات چاپی
  • بازاریابی پاسخ مستقیم Direct Response Marketing : بازاریابی مستقیم و صریح طراحی‌شده برای دریافت پاسخ
  • بازاریابی مخرب Disruptive Marketing : استفاده از ابداعات در کالا و خدمات برای ایجاد بازارهای جدید و تخریب بازار رقبا
  • بازاریابی تنوع Diversity Marketing : بازاریابی گروه‌های مختلف مخاطب بافرهنگ‌های متفاوت
  • بازاریابی دربه‌در Door-To-Door Marketing : فروشنده‌ها به خانه‌ها می‌روند و در خانه‌ها را می‌زنند
  • بازاریابی چکه‌ای Drip Marketing : فرستادن پیام‌هایی از پیش برنامه‌ریزی‌شده به مشتری‌ها بر اساس برنامه مشخص
  • بازاریابی کارآفرینی Entrepreneurial Marketing : بازاریابی در شرکت‌های نوپا (استارتاپ) اغلب به شیوه پارتیزانی
  • بازاریابی اخلاقی Ethical Marketing : بازاریابی اخلاقی به‌منظور انجام مسئولیت‌های اجتماعی و اخلاقی
  • بازاریابی رویدادی Event Marketing : به راه انداختن رویدادی مثل ، کنفرانس‌ها ، سمینارها و فستیوال‌ها
  • بازاریابی اعزامی Expeditionary Marketing : رفتن به بازارهای جدید قبل از رقبای دیگر
  • بازاریابی تجربی Experiential Marketing : باعث ایجاد تعاملات حسی با برندها می‌شود
  • بازاریابی فیس‌-بوک Face-book Marketing : بازاریابی از طریق فیس‌بوک و بر روی فیس‌بوک
  • بازاریابی رشته‌ای Field Marketing : فروش و تبلیغ به‌صورت فردی در یک محدوده مشخص
  • بازاریابی مکان محور GeoMarketing : هدف قرار دادن یک مکان برای تاکتیک‌های بازاریابی مثل قیمت ، تبلیغات
  • بازاریابی جهانی Global Marketing : بازاریابی محصولات و شرکت‌ها در سطح جهانی ، استراتژی‌ها و ساختارهای جهانی
  • بازاریابی سبز Green Marketing : ترویج محصولاتی که کاملا دوستدار محیط‌زیست هستند
  • بازاریابی پارتیزانی Guerilla Marketing : بودجه کم ، بازاریابی فشرده ، معمولا همراه با بازاریابی
  • بازاریابی افقی Horizontal Marketing : پیام مشابه به گروه‌ها / صنایع متفاوت، در تضاد با بازاریابی عمودی
  • بازاریابی درون‌گرا (بازاریابی ربایشی) Inbound Marketing : جذب خریدارها با محتوا به‌جای تحمیل تبلیغات و یا تماس‌های سرد
  • بازاریابی صنعتی Industrial marketing : بازاریابی شرکت با شرکت B2B با این تفاوت که مخصوص شرکت‌های عظیم تولیدی است
  • بازاریابی نفوذی / نفوذکننده Influence(R) Marketing : تمرکز بر متقاعد نمودن افراد صاحب نفوذ در بازار
  • بازاریابی اطلاعاتی Informational Marketing : ارائه مواد آموزشی و مفید به مخاطبان مثل بازاریابی محتوا
  • بازاریابی درون بازی In-Game Marketing : تبلیغات درون بازی، که به اسم تبلیغ بازی و تبلیغ درون بازی شناخته‌شده است.
  • بازاریابی درون مغازه‌ای In-Store Marketing : ترویج در مکان خرده‌فروشی‌ها
  • بازاریابی یکپارچه Integrated Marketing : هماهنگی و یکپارچه ساختن ابزارهای بازاریابی چندگانه، کانال‌ها و امکانات
  • بازاریابی تعاملی Interactive Marketing : ارتباط بین فروشنده‌ها و مشتری‌ها که اغلب آنلاین اتفاق می‌افتد
  • بازاریابی اینترنتی Internet Marketing : مترادف با بازاریابی آنلاین و بازاریابی تحت وب
  • بازاریابی داخلی Internal Marketing : بازاریابی در بین کارکنان خود برای استانداردسازی تجربه مشتریان در برخورد با برند سازمان . ایجاد انگیزه در کارکنان برای برخورد استاندارد با مشتری
  • بازاریابی بین‌المللی International Marketing : فروش فرامرزی، مثل بازاریابی جهانی Global Marketing
  • بازاریابی کلمات کلیدی Keyword Marketing : مطالعه و بهبود کلمات کلیدی در بازاریابی موتور جستجو
  • بازاریابی سمت چپ مغز Left-Brain Marketing : تقریبا هم‌معنی است با بازاریابی تحلیلی
  • بازاریابی محلی Local Marketing : ترویج و تبلیغات هدفمند برای حمایت از فروشگاه‌هایی که در دنیای واقعی حضور فیزیکی دارند.
  • بازاریابی بلندمدت Long Tail Marketing : بازاریابی در تعداد زیادی از بازارهای نیچه‌ای به‌منظور دستیابی به تعداد بسیار زیادی از مخاطبان
  • بازاریابی وفاداری Loyalty Marketing : تمرکز بر رشد و حفظ مشتری‌ها موجود، مثل برنامه‌های تشویقی
  • بازاریابی از طریق موبایل Mobile Marketing : بازاریابی از طریق دستگاه‌های موبایل مثل گوشی‌های هوشمند
  • بازاریابی چندکاناله Multichannel Marketing : استفاده از چند کانال برای رسیدن به مشتری
  • بازاریابی چند فرهنگی Multicultural Marketing : به دنبال مخاطبان قومی با محصولات ، تبلیغات و تجارب است
  • بازاریابی چند سطحی Multi-Level Marketing : بازاریابی از طریقبه‌کارگیری دیگران ، یا هرکسی که بیشتر بتواند نیروی انسانی بکار گیرد، مثل طرح هرمی
  • بازاریابی عصبی (نورومارکتینگ) NeuroMarketing : تقاطع علم شناخت/ مغز و بازاریابی
  • بازاریابی رسانه نو New Media Marketing : مترادف است با بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی روزنامه‌ای Newsletter Marketing : رساندن خبرنامه به دست مخاطب هدف از طریق ایمیل یا برگه چاپ‌شده
  • بازاریابی نیچه‌ای Niche Marketing : هدف قرار دادن مخاطب‌های بسیار خاص در بخش‌های خاص از بازار
  • بازاریابی غیر سنتی Non-Traditional Marketing : روش‌هایی خارج از حالت عادی برای مثال : بازاریابی پارتیزانی
  • بازاریابی آفلاین Offline Marketing : تمام بازاریابی‌هایی که آنلاین اتفاق نمی‌افتند یا همان بازاریابی سنتی
  • بازاریابی یک‌به‌یک One-To-One Marketing : بازاریابی برای یک نفر مصرف‌کننده خاص : شناختن ، تمایز قائل شدن ، تعامل مناسب و سفارشی‌سازی ( ۱:۱ Marketing ) – شامل دو نوع بازاریابی است Personalization / Customization
  • بازاریابی آنلاین Online Marketing : مترادف با بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی تحت وب
  • بازاریابی دوردست Outbound Marketing : تماس با مشتری از طریق تبلیغات تماس‌های سرد و غیره . برعکس
  • بازاریابی درون‌گرا
  • بازاریابی خارج از منزل Outdoor Marketing : برای مثال : تبلیغات روی ماشین ، بیلبوردها و بادکنک‌ها
  • بازاریابی بیرون از خانه Out-Of-Home Marketing : بازاریابی مردم در مکان‌های عمومی و غیره .
  • بازاریابی اجرایی Performance Marketing : بازاریابی ناشی از معیارهای اجرایی
  • بازاریابی اجازه Permission Marketing : اثرگذاری بر مخاطبان برای گوش فرادادن بیشتر به پیام برند شما
  • بازاریابی ترغیب Persuasion Marketing : برگرفته از معماری ترغیب برای تأثیر بر بازاریابی تحت وب
  • بازاریابی نقطه فروش Point-Of-Sale Marketing : تبلیغ برای مشتری‌ها در نقطه فروش در مغازه
  • بازاریابی کلیک بر روی پست Post-Click Marketing : تجربه مشتری بعد از کلیک بر روی یک تبلیغ یا ایمیل
  • بازاریابی PPC Marketing : پرداخت با هر کلیک روی تبلیغات موتورهای جستجو، تبلیغ شبکه‌ها و سایت‌های اجتماعی
  • بازاریابی محصولات Product Marketing : بازاریابی حول یک محصول خاص ، در مقابل بازاریابی شرکت‌های بزرگ
  • بازاریابی ترویجی Promotional Marketing : انتشار گسترده پیام برند برای افزایش آگاهی از برند، تقریبا در هر نوعی از بازاریابی برای جذب مشتری انجام می‌شود.
  • بازاریابی مجاورتی Proximity Marketing : محلی نمودن بازاریابی، توزیع تبلیغات مرتبط با یک مکان جغرافیایی خاص
  • بازاریابی کشش Pull Marketing : هر نوع روش برای ایجاد تقاضا برای محصول. دریافت پیام از سوی مشتری‌ها مخصوصا از شبکه‌های اجتماعی. مترادف با بازاریابی درون‌گرا
  • بازاریابی فشار Push Marketing : مشتری به دنبال دریافت پیام از سوی شماست. مترادف با برونگرا
  • بازاریابی بلادرنگ Real-Time Marketing : شتاب‌ده‌ی به فرایند بازاریابی در عصر سرعت
  • بازاریابی مراجعه Referral Marketing : تشویق و انگیزش مشتری‌های موجود برای مراجعه مشتریان جدید
  • بازاریابی رابطه / بازایابی ارتباطی Relationship Marketing : تاکید برساخت روابط بلندمدت بین مشتری‌ها
    تکرار بازاریابی Remarketing : بازاریابی مجدد یک مخاطب بر اساس تبلیغات هوشمند و پس از شناخت رفتار وی – در حوزه تبلیغات آنلاین بکار گرفته می‌شود
  • بازاریابی پاسخ Reply Marketing : پاسخ دادن به مشتری با پیام‌های شخصی‌سازی‌شده
  • بازاریابی علمی Scientific Marketing : به‌کارگیری برنامه‌های آنالیز و تحلیل آماری در بازاریابی
  • بازاریابی موتورهای جستجو Search (Engine) Marketing : تبلیغات طبیعی و تبلیغات خریداری‌شده به‌وسیله موتورهای جستجوهای گوگل ، بینگ و …
  • بازاریابی خویشتن Self-Marketing : همان بازاریابی فردی یا بازاریابی شخصی Personal Branding است
  • بازاریابی خدماتی Services Marketing : بازاریابی برای فروختن خدمات به‌جای محصولات است
  • بازاریابی سایه‌ای Shadow Marketing : بازاریابی غیرمنتظره و خارج از کنترل بخش بازاریابی سازمان
  • بازاریابی خریدار Shopper Marketing : فهمیدن اینکه خریدار چگونه و از چه کانال و شیوه‌هایی خرید می‌کند
  • بازاریابی اجتماعی Social Marketing : تغیر رفتار مردم به سمت بهتر شدن ، این مترادف با بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی نیست.
  • بازاریابی رسانه‌های اجتماعی Social Media Marketing : رابطه برقرار کردن با مشتری‌ها از کانال رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ورزشی Sports Marketing : استفاده از رخدادهای ورزشی ، تیم‌ها و ورزشکاران برای تبلیغ محصولات
  • بازاریابی نهان Stealth Marketing : راه‌های بازاریابی مخفیانه، بازاریابی مخفی
  • بازاریابی خیابانی Street Marketing : بازاریابی غیر عرفی در مکان‌های عمومی به‌منظور دستیابی به مشتری آماده
  • بازاریابی تکنیکی Technical Marketing : بازاریابی تکنیکی برای مخاطبان فنی و تخصصی.
  • بازاریابی تلفنی Telemarketing : تماس با مردم از طریق تلفن ، تماس به‌صورت ناخواسته است.
  • بازاریابی آزمون محور Test-Driven Marketing : امتحان ایده‌های بازاریابی به شیوه سیستماتیک و مستمر
  • بازاریابی زمان Time Marketing : تحقیق بر در خصوص زمان انتشار و ترویج محصولات در عرصه بازار
  • بازاریابی نمایشگاه تجاری Exhibition Marketing : زیرمجموعه بازاریابی رخدادی ، تبلیغ در نمایشگاه‌های تجاری
  • بازاریابی سنتی Traditional Marketing : متدها و کانال‌های بازاریابی قبل از بازاریابی اینترنتی
  • بازاریابی تحت پوشش Undercover Marketing : هنگامی‌که مشتری نداند که پنهانی نشان شده است
  • بازاریابی User-Generated Marketing : بازاریابیاز طریق محتوای تولیدشده توسط مشتری UGM
  • بازاریابی عمودی Vertical Marketing : به‌کارگیری یک راه‌حل به شیوهای مختلف برای صنایع گوناگون
  • بازاریابی ویدئویی Video Marketing : استفاده از قدرت ویدیوها در بازاریابی اینترنتی، با استفاده از یوتیوب
  • بازاریابی ویروسی Viral Marketing : ورود به یک شبکه اجتماعی جدید برای پخش یک ایده بازاریابی
  • بازاریابی اینترنتی Web Marketing : خریدوفروش تحت وب . مترادف است با بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی دهان‌به‌دهان WOM) Word-Of-Mouth Marketing) : هنگامی‌که مشتری راضی پیام بازاریابی شما را پخش کند
  • بازاریابی جوانان Youth Marketing : مخاطبان جوان را هدف قرار می‌دهد . اغلب از کانال‌های نوظهور

همچنین جهت مشاوره رایگان در این خصوص  می توانید با مراجعه به بخش تماس با ما سایت شرکت ایده پردازان مهر گستر و ارتباط با کارشناسان این شرکت اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

منبع: سایت تیم مشاوران مدیریت ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *