حذف لینکهای خروجی با ریدایرکت در وردپرس

ریدایرکت یا همون مسیردهی مجدد ، عملی است برای انتقال دادن یک آدرس به آدرسی دیگر. در واقع ما با ریدایرکت کردن از بوجود آمدن صفحات ۴۰۴ و از بین بردنشون جلوگیری میکنیم.

انواع ریدایرکت ها

  1. ریدایرکت ۳۰۱ (انتقال همیشگی آدرس ها)(توصیه شده برای سئو )
  2. ریدایرکت ۳۰۲ (انتقال موقت آدرس ها)
  3. ریدایرکت ۳۰۷ (انتقال موقت آدرس ها)
  4. متا ریفرش

خوب ریدایرکت کردن به طور واضح چیست؟

میتونیم اینجوری تعریفش کنیم که ریدایرک راهی است برای انتقال دادن یوزر ها ، و موتورهای جستجو به آدرسی دیگر.

ریدایرکت ۳۰۱

همونطوری هم که تو بالا بهش اشاره کردم ، ریدایرکت ۳۰۱ بهترین روش برای انتقال دادن آدرس ها به آدرس جدید میباشد. این روش متدی همیشگی برای انتقال دائمی لینک ها میباشد ، که بین ۹۰ تا ۹۹ درصد از رنک لینک قبلی شما رو ، به آدرس جدید منتقل میکند. برای خیلی از موارد ، این نوع ریدایرکت رو به شما توصیه میکنیم.

ریدایرکت ۳۰۲

مسیر دهی موقتی است ، و هیچ رنک ای رو از آدرس قبلی به آدرس ریدایرکت شده منتقل نمیکنه ، توی خیلی از موارد نباید از این نوع مسیردهی استفاده بشه ، این نوع ریدایرکت از پروتوکول هایپر تکست استفاده میکنه. این نوع مسیر دهی فقط برای Http 1.0 استفاده میشه.

ریدایرکت ۳۰۷

این نوع ریدایرکت نیز مشابه ۳۰۲ است ، و در بیشتر موارد کراولر ها اونو به عنوان ۳۰۲ تشخیص میدند. این نوع مسیر دهی نیز ، برای آدرس های موقت است ، و البته به هیچ وجهه توصیه به استفاده از اون رو نمیکنیم ، مگر اینکه آدرس جدید واقعا موقتی باشه. این نوع مسیر دهی فقط برای Http 1.1 استفاده میشه.

متا ریفرش

خوب متاریفرش نوعی از ریدایرکت هست که در اون ما از خود صفحه برای مسیردهی مجدد استفاده میکنیم ، نه سرور. این نوع ریدایرکت ها اکثرا با تایم اوت ۵ ثانیه ای مسیردهی شون رو انجام میدند ، که اغلب با این مضمون همراه هستند. “در صورتی که به طور خودکار به مسیر جدید منتقل نشدید ، اینجا را کلیک کنید.” این نوع مسیردهی نیز از نظر سئو مناسب نیست ، چون که هیچ رنکی رو به آدرس جدید منتقل نمیکنه.

و اما نحوه استفاده از ریدایرکت در وردپرس

افزونه وردپرس ریدایرکت GoTo Redirect یکی از قدرتمندترین پلاگین ها برای انجام مسیردهی مجدد می باشد . از مزایای این پلاگین می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • هیچ جدولی در دیتابیس ایجاد نمی کند
  • استفاده آسان
  • قابلیت ردیابی وشمارش بازدید ها
  • کوتاه کردن ادرس های طولانی
  • و …

پس از نصب و فعال سازی با مراجعه به بخش تنظیمات و سپس پیوند یکتا می توانید از افزونه استفاده کنید نحوه کار بسیار راحت است .

در قسمت short URL لینکی را که می خواهید ریدایرکت شود وارد کنید سپس در قسمت URL Key نامی را که می خواهید ادرس مورد نظرتان با آن شناخته شود را وارد کنید پس از وارد کردن نام مورد نظر در قسمت Your Goto Url ادرس ریدایرکت شده ایجاد می شود ، تنظیمات را ذخیره کنید اکنون می توانید از ادرس ایجاد شده توسط افزونه استفاده کنید . با راجعه به صفحه تنظیمات افزونه می توانید لینک های ایجاد شده را مشاهده کنید و به ویرایش و یا حذف آنها اقدام کنید . صفحه افزونه GoTo Redirect در مخزن وردپرس

دیدگاه های این مقاله

  1. سئو سایت

    بسیار عالی متشکرم .

  2. طراحی سایت

    مطالب سایت بسیار مفید بود

  3. محمد حسین
    محمد حسین

    ممنون از مقالات مفیدتون

  4. یک دوست
    یک دوست

    بسیار مقالات اموزنده و مفیدی دارید موفق باشید و پیروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *