تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن برای اینکه امروزه بتونیم روی مخاطب بیشتر تاثیر دارد.کاربران بیشتری جذب کنیم، بازاریابی مدرن و دیجیتال شویم که روشی کم هزینه و پربازده می باشد.بازاریابی هزینه زا تلقی میشددر شرایط بازاریابی یک سرمایه محسوب مبشود.بازاریابی سنتی به این منظور نیست که به سالهای دور برگردیم .موارد روش های سنتی ممکن است.ارائه خدمات به سالمندان ممکن است دیجیتال مارکتینگ موثر واقع نشود.روش دیجیتال روش کار آمدتری محسوب می شود.ازاریابی سنتی نیز جزء جدایی ناپذیر روش های بازاریابی محسوب می شود؛ به عبارت دیگر هر دو روش مکمل هم هستند و نمیتوان یک روش را کلا کنار گذاشت.

حال قبل از آن که با جزئیات بیشتری به بررسی تفاوت میان آن ها بپردازیم بهتر است تعریفی از بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن ارائه دهیم:

بازاریابی سنتی چیست:

بازاریابی سنتی یک بازاریابی افلاین که شامل استراتژی ها ترفیعاتی مورد استفاده قبل از ظهور اینترنت بود به این معنی نیست که بازاریابی سنتی با پیدایش بازاریابی دیجیتال جایگاه خود را از دست داده است.بازاریابی سنتی از طریق بیلبورد ،چاپ تراکت،و مجلات محلی مناسب است. سرمایه گذاری بالای را میطلبد.

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

بازاریابی مدرن و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی مدرن حرفه ای میان تولید کننده یا فردی که خدمات را ارائه می دهد در مقابل مشتریان می باشددر همه جنبه های زندگی کاربرد دارد.امروزه بازاریابی مدرن را با بابازاریابی دیجیتال مارکتینگ تشکیل می دهد. دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارهای موجود مانند ،وب سایت،ایمیل ، شبکه های اجتماعی ،دنیای دیجیتال چه آنلاین و چه غیر آنلاین و تکنیک های بازاریابی اینترنتی بلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری. دیجیتال مارکتینگ متشکل از افرادی حرفه ای، نوآور، متخصص و خلاق است که به منظور طراحی و پیاده سازی استراتژی های پیچیده و ارائه ی راهکارهای نهایی با استفاده از تکنولوژی و تغییرات آن، روند بازار و اقتصاد را در نظر دارند. باید توجه داشت که استراتژی های تیم مشاور بازاریابی براساس هر شرکت و موقعیت منحصر به فرد آن متفاوت است. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است.

 

نکته قابل توجه:دیجیتال مارکتینگ فقط محدود کسب و کارهای آنلاین وبازاریابی اینترنتی و یارسانه های الکترونیکی نمی شود.ارتباط غیر اینترنتی سرویس های پیام گوتاه و چند رسانه ای هم شناخته شده اند. امروزه بسیاری کسب و کارهای سنتی هم وجود دارند که از طریق تبلیغات دیجیتال سعی دارند تا خدمات و محصولات خود را به مشتریان احتمالی خود معرفی کنند

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

چند نمونه از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:بهینه سازی برای موتورهای جست و جو (SEO)، بازاریابی محتوایی (Content Marketing)، بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing)، بازاریابی ایمیلی (Email (Marketing تبلیغات آنلاین(Online Advertisingm)، بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)، پرداخت به ازای کلیک (PPC) و…

 

تفاوت عمده بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن :

  • در بازاریابی سنتی هدف افزایش رضایت مشتری نیست.اولویت مهم فروش بیشتر به مصرف کننده می باشد.بازاریابی مدرن سازمان ئر ئهله ی ائل به دنبال حفظ وفادار نمودن مشتری است. بازاریابی سنتی هدف سهم از بازار است بازاریابی مدرن به دلیل اشباع شدن بازارها و رقابت سخت میان رقبا،دنبال افزایش سهم خود سبد مشتریان فعلی هستند.
  • تعداد مشتریان در شیوه سنتی به دلیل حضور نسبتا کم است.بازاریابی دیجیتال تعداد مشتریان بسیار زیاد است.بازاریابی با قرار دادن انواع تبلیغات در صورت دیجیتالی صورت گرفته.
  • دبجیتال مارکتینگ قابلیت انتخاب مخاطب هدف براساس مکان، جنسیت، تحصیلات، شغل و… را در پلتفرم های مختلف دارد در حالیکه در روش سنتی این قابلیت وجود ندارد.
  • شیوه سنتی وقتی نظر سنجی  صورت میگیرد.نظرات مصرف کنندگان به صورت فراوانی و گروه مشتریان گزارش میشود.حالیکه در شیوه مدرن نظر تک تک مشتریان مورد ارزیابی و توجه قرار می گیرد.
  • در بازاریابی سنتی، برخلاف فضای دیجیتال، امکان به نمایش گذاشتن تمام محصولات شرکت دشوار است(برای این کار به مکان بسیار بزرگی نیاز است).
  • در روش قدیمی سازمان ها با استاندرد های تعیین شده به ساخت محصول می پردازند. خواست تک تک مشتریان توجهی نمی شود. استفاده از دیجیتال مارکتینگ با تولید انبوه سفارشی سود بدست می آورند.
  • فضای دیجیتال وجود عکسها فیلم ها و نظرات کاربران بسیار مفیدبوده و باعث شده مخاطبان انتخاب بهتر و راحت تری داشته این ویژگی در اکثر روشها سنتی وجود ندارد.
  • به علت ابزارهای در دسترس دیجیتال، تنوع محتوا نیز بیشتر است. عکس، فیلم، متن، صوت، وبینار و… انواع محتوای قابل ارائه از طریق رسانه های دیجیتال هستند.
  • دیجیتال مارکتینگ کم هزینه و پر بازده بودن و معمولا زمان بر است . محتوا باید مستمر تولید ویرایش و منتشر شود .دلیل برخی سو استفاده ها باید همواره از سایت ها و صفحات مراقبت شود.
  • پیگیری کردن فعالیت ها در دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است. نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی می توانند تعداد نفراتی که یک پیام را مشاهده می کنند مورد شمارش قرار دهند و در رابطه با فروش های آنلاین تعداد تبلیغات نمایش داده شده که منجر به خرید شده اند را دنبال کنند اما در بازاریابی سنتی دنبال کردن و پیگیری چنین اطلاعاتی به مراتب سخت تر است.
  • بازاریابی سنتی عمدتا بر ارزیابی نتایج کمی (افزایش فروش) متکی است که بررسی نتایج هم از این طریق دشوار است. همچنین از روش های سنتی نمی شود به صورت آنی و سریع گزارش بازخورد گرفت. در صورتی که در بازاریابی دیجیتال بازخورد حاصل از فعالیت های اینترنتی ملموس تر است و راحت تر میتوان رفتار بعدی مشتریان را پیش بینی و آنالیز کرد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *