وقتی از ضرورت بازاریابی محتوا صحبت میشود، منظور تنها تولید محتوای متنی نیست؛ بلکه قالبهای مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد که در این قسمت ما چند نمونه از انواع قالب های محتوا را برای شما توضیح خواهیم داد.
انواع قالب های محتوا
اینفو گرافیک:
اینفوگرافیک نوعی محتوا گرافیکی و متنی است که شامل آما،نمودارها وسایر اطلاعات است.قالب اینفو گرافیک یکی از قالب ها بسیار موثر است که میتوان از آن در تمام سایتها و شبکههای اجتماعی مختلف استفاده کرد.اینفو گرافیک یک کار حرفه ای محسوب میشود و از نظر فنی نیاز به طراحان و گرافیست های قوی دارد. و از نظر محتوایی نیز باید مورد مطالعه قرار گیرند.تا اطلاعات لازم را به صورت مختصر و مفید به مخاطبان ارائهه دهند.اینفوگرافیکها به دلیل جذابیتهای گرافیکی و کاربردهای آماری و مطالعه سریع، یک قالب پرطرفدار در بین انواع قالبهای محتوا محسوب میشوند.
انواع قالب های محتوا
محتوای متنی :
شکل و غالب محتوا محتوای متنی است .بسیاری از افراد وقتی کلمه محتوا را میشنوند. اولین قالبی که در ذهنشان مجسم می شود محتوای متنی است.محتوای متنی هر گونه نوشته ای در قالب یاد داشت ،مقاله، کپشن و غیره است که تنها یا به طور عمده با متن سرو کار دارد در محتوای متنی معمولا عکس های هم استفاده میشود.درصد قابل توجهی از افراد حوصله مطالعه ندارند و یا نمیتوانند برروی متن های طولانی تمرکز کنند باید در نوشتن متون بازاریابی محتوا نکاتی را در نظر گرفت تا بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد.
انواع قالب های محتوا
پادکست ها:
پادکست ها قالب های جذابی هستند که امروز طرفدار پرو پا قرصی را پیدا کرده اند. یک پادکست به افراد این امکان را میدهد تا در یک جهان کاملاً متفاوت زندگی کنند. پادکستها عموماً فایلهایی صوتی هستند که در آنها محتوایی توسط شخص یا اشخاصی خوانده میشود.اگرچه ممکن است تصور شود که تولید یک پادکست کار چندان سختی نیست و با یک نرم افزار ضبط صدا میتوان آن را بهراحتی انجام داد، اما باید گفت که امروزه پادکست از چنان قدرت بالایی برخوردار است که شرکتهای بزرگی تنها برای تولید همین قالب محتوا به وجود آمدهاند. تولید پادکست به ویژه اگر با خلاقیتهایی همراه باشد، میتواند ظرف مدت کوتاهی جای خود را در بین کاربران باز کند.
فیلم:
امروزه ساختن یک فیلم کار چندان سختی نیست . ویژه که همه ما گوشیهای هوشمندی داریم که میتوانند با کیفیتهای خیره کننده فیلمهایی را ضبط کنند. از نظر انتشار نیز همه چیز آماده است؛ انواع کانالهای مختلف انتشار فیلم مانند یوتیوب، ویمئو و … به افراد این امکان را میدهند تا شبکه اینترنتی مخصوص به خود را داشته باشند و فیلمهای مورد علاقهشان را برای هزاران بازدید کننده به صوت رایگان منتشر سازند. اگرچه فیلمها و پادکستها شکل گسترده ای از بازاریابی محتوا هستند، اما بیشتر کسب و کارها از مواجهه شدن با این قالبها در خود نوعی ترس احساس میکنند؛هزینه تجهیزات حرفه ای و ساخت ویدئوی با کفیفت بالا و همچنین تولید محتوا صوتی در عصر ما زندگیم می کنیم. چهار مورد تنها چند نمونه از بازاریابی محتوا بودند که میتوان به این فهرست مقالههای بلند، کتابهای الکترونیکی، برنامههای آنلاین، سخنرانیهای عمومی و وبلاگها را نیز اضافه کردد.
آشنایی با فریلنسر ها :
یک فرد فریلنسر در حقیقت کسی است . دورکاری میکند و کاری را برای شرکتی انجام میدهد و در ازای آن پولی دریافت میکند. با پیدایش اینترنت و توسعه روابط تجاری در دنیای مجازی به تدریج فعالیت فریلنسرها پررنگ شد و از آنها در موضوعات مختلف برای کارهای مختلف استفاده گردید. در فرآیند تولید محتوا بخش زیادی از کار بر عهده فریلنسرها است؛ یعنی افرادی که در بیرون از یک شرکت و حتی در منزل خود مطالبی را مینویسند و آن را به شرکتهای تولید محتوا میفروشند. اگر شما به عنوان یک فریلنسر میخواهید در بازاریابی محتوا وارد شوید، حتماً باید در ابتدا مهارتهای قلمی و تایپی خود را افزایش دهید . و به زبان نکارشی و زبانی آن آشنا شوید.کسانی که میخواهند به دنیای فیلنسر وارد شوند وبلاک نویسی یک تمرین علی است.پس از مدتی میتوان مهارت افراد را افزایش داد.در آمد یک فیلنسر پر کار در ایران گاه به چندین میلیون تومان میرسد .
5 راهکار ضروری سئو در سال اول حیات وبسایت شما در حال حاضر بسیاری از صاحبان وب سایت متوجه اهمیت و ارزش سئو در میزان رشد و توسعه وب سایت خود شده اند. یک وب سایت کاملاً بهینه سازی شده در موتور جستجو، رنکینگ بهتری دریافت کرده و در مقابل […]
21 دلیل اهمیت پستهای مهمان اگر از انتشار مطالب قدیمی ،درج keyword های مختلف، استفاده از backlink ها و در کل از روشهای متداول بهینه سازی و SEO خسته شده اید، اگر مهارت های شما در این زمینه از رده خارج و به روز نیست، در نتیجه با نتایج غمگین […]
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق فن آوری های دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و …امکانپذیر است. اگر شما صاحب یک وب سایت باشید یا در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت می کنید حتما […]
7 اصل طراحی گرافیکی برای بهبود طراحی چیزی که خیلی ها درباره ی طراحی گرافیکی نمیدانند این است مه همه چیز پشت ظاهر خوب آن پنهان شده است. طراحی یک علم پایه است قوانین و اصولی دارد که با پیاده سازی آنها سطح مهارت طراحی شما ارتقا میابد. دربارهی بخش […]
NFC چیست ؟ NFC مخفف کلمه Near Field Communication است و همان طور که از اسم آن بر می آید مجموعه ای از استانداردهای مخابرات بی سیم در فاصله های بسته و کوتاه است.تلفن های هوشمند و یا گجت هایی که از امکان اِنافسی برخوردارند می توانند به سادگی اطلاعات […]
در جامعه امروزی که به عصر ارتباطات معروف است ، داشتن یک وبسایت ، مقوله ای عادیست ، اما تفاوت بین داشتن یک وبسایت شکیل و سطح بالا و یک وبسایت معمولی بسیار زیاد است.گروه طراحی سایت و بهینه سازی وبسایت آی پی ام جی ، با تجربه خود ، این تفاوت را حاصل کرده و راهی نو و بی بدیل را برای کسانی که قصد مطرح شدن در این عرصه را دارند ، گشاده است.آی پی ام جی در قالب یک مجموعه ی طراحی وب ، خدمات طراحی سایت خود را بر پایه جدیدترین اصول طراحی وب روز و رعایت آخرین استانداردها و متد بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو ، ارائه می کند.از دیگر خدمات آی پی ام جی علاوه بر طراحی سایت ، میتوان به طراحی گرافیک حرفه ای در تمامی زمینه ها ، عکاسی صنعتی ، مشاوره و پشتیبانی وبسایت و کلیه خدمات مبتنی بر وب ، اشاره کرد …گروه طراحی سایت آی پی ام جی ، پشتیبانی صحیح و همیشگی را از اصول جدا نشدنی پروژه های خود میداند ، لذا با داشتن کادری مجرب ، پشتیبانی همیشگی را به عنوان دلگرمی و سایه ی آرامشی برای مشتریان خود به ارمغان می آورد و با در اختیار داشتن کادر فوق تخصصی خود در زمینه های طراحی سایت و گرافیک ، مقدمات پیشرفت و تمایز شما را در این عرصه فراهم میسازد .
نظرات کاربران