بلاگ – ایده پردازان مهرگستر https://ipmg.ir خدمات طراحی و میزبانی وب ، ثبت دامنه و ارایه خدمات سامانه پیام کوتاه و ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی Sun, 21 May 2023 07:31:33 +0000 fa-IR hourly 1 https://wordpress.org/?v=6.5.2 https://ipmg.ir/wp-content/uploads/2021/10/cropped-favicon-32x32.png بلاگ – ایده پردازان مهرگستر https://ipmg.ir 32 32 دیجیتال مارکتینگ چیست؟ https://ipmg.ir/blog/%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/ https://ipmg.ir/blog/%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/#respond Sun, 19 Jul 2020 11:33:24 +0000 http://ipmg.ir/?p=2855 دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق فن آوری های دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و …امکانپذیر است. اگر شما صاحب یک وب سایت باشید یا در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت می کنید حتما با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید. وقتی که شما […]

نوشته دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح برای بازاریابی محصولات یا خدمات از طریق فن آوری های دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ از طریق هر رسانه دیجیتالی مانند موبایل، صفحات نمایشگر تبلیغاتی و …امکانپذیر است.

اگر شما صاحب یک وب سایت باشید یا در زمینه تبلیغات اینترنتی فعالیت می کنید حتما با دیجیتال مارکتینگ آشنا هستید. وقتی که شما قصد توسعه یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ  را دارید، ازکجا باید  کنید؟ هر استراتژی نیازمند یک برنامه ریزی منظم و اجرای دقیق آن می باشد.

یکی از دلایل اصلی شکست بسیاری از کسب و کار نداشتن برنامه برای استراتژی  می باشد. پس اولین کار شما نوشتن یک برنامه و اجرای دقیق آن می باشد.

آیا شما یک استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ دارید؟

از سال ۲۰۱۲، در خصوص مقدار استفاده از بازاریابی دیجیتال توسط صاحبان کسب و کار نظر سنجی های مختلفی انجام شده است. نتایج این تحقیقات یک رشد چشم گیری در استفاده از دیجیتال مارگتینگ را نشان می دهد .تا چند سال پیش حدود دو سوم یا سه چهارم کسب و کارها بازاریابی دیجیتال  خود را به دلیل آشنا نبودن به تکنیک های جدید بدون هیچ گونه برنامه ای پیش می بردند که این مقدار امروزه به ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است، البته هرچند که هنوز مقدار بالایی است اما می توان امیدوار بود که در چند سال آینده تمامی کسب وکارها طبق یک برنامه و استراتژی در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت های خود را انجام می دهند.

براساس نتایج تحقیقات بالا، ما شاهد یک رویکرد بهبود یافته در خصوص استفاده از این نوع بازاریابی می باشیم و کمتر از نیمی کسب وکارها هنوز از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نمی کنند. اگر می خواهید بازار رقابت در سال ۲۰۱۹ از دست ندهید، بهتر است هرچه سریعتر دست به کار شوید و برای خود یک برنامه بازاریابی دیجیتال تنظیم کنید. البته فقط برنامه ریزی کافی نیست، باید بدانید که اجرا مهمتر از برنامه ریزی می باشد.

توصیه هایی برای توسعه استراتژی دیجیتال مارکتینگ

مهمتر از داشتن یا نداشتن استراتژی، این می باشد که در برنامه خود جایگاهی را که الان دارید و جایگاهی را که می خواهید چند سال بعد به آن دست پیدا کنید را در نظر بگیرید و با هم مقایسه کنید. در حقیقت شما باید در برنامه ریزی خود هدف و جایگاه و نیازهای خود را تعیین کنید. شما یک برنامه ریزی بلند مدت دارید که در سال دهم قصد دارید به آن دست بیابید اما باید در برنامه ریزی های کوتاه مدت خود دربین این ده سال هدف های کوچکتری تعیین کنید که با کمک این هدفها بتوانید به هدف بزرگتر دسترسی داشته باشید.

برنامه ریزی استراتژی دیجیتالی هم به همین صورت است. یکی ازبهترین نکات آن داشتن ابزارهای اندازه گیری است تا اینکه متوجه شوید راهی که انتخاب کرده اید برای تبلیغات چه مقدار بازخورد داشته است مانند ایمیل مارکتینگ شما باید بررسی کنید، ایمیل هایی که ارسال می کنید چه مقدار از آنها خوانده می شوند و چه مقدار کلیک روی آنها می شود.

هنوز هم بسیاری از شرکتها بازاریابی دیجیتال خود را بدون برنامه پیش می برند. بسیاری از شرکتها ارزش رسانه های دیجیتال را می دانند و بیشتر تلاش می کنند از سوشیال مدیا ، ایمیل و موارد مرتبط با آنها استفاده کنند چون که نتیجه بیشتری گرفته اند اما دیجیتال مارکتینگ فقط به این موارد محدود نمی شود در واقع شما باید از قبل پیش زمینه هایی نیز برای این کار آماده کنید بعد اقدام به آن بکنید.

یک نکته را که حتما باید در نظر داشته باشید شرکت شما هر چقدر که بزرگ یا کوچک باشد، به یک برنامه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد، از اینرو بسیاری شرکت برای بازاریابی دیجیتال خود یک برنامه بازاریابی دیجیتال منحصر به فرد دارند.

در ادامه ما می خواهیم به مشکلات نداشتن یک استراتژی برای دیجیتال مارکتینگ  بپردازیم:

۱. بدون جهت بودن

شرکتهای بدون استراتژی ، هیچ گونه هدف استراتژیکی برای بدست آوردن چیزی که می خواهند از طریق آنلاین بدست بیاورند را ندارند از این رو نه می توانند مشتریان جدیدی را بدست بیاورند نه میتوانند رابطه عمیقی و مناسبی با مشتریان فعلی خوب برقرار کنند. اگر شماهیچ هدفی نداشته باشید احتمالا هیچگونه منبعی متناسب با هدفتون نخواهید یافت و نخواهید توانست میزان دسترسی به اهداف خود را ارزیابی کنید.

۲. شما سهم بازار آنلاین خود را نخواهید دانست

اگر شما در خصوص سهم بازار خود هیچ گونه تحقیقی نکنید، نمی توانید متوجه تقاضای مشتریان گردید و در حقیقت تقاضا و درخواست آنان نادیده گرفته می شود. امروزه بازار سنتی با سرعت فراوانی در حال تغییر است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصیت مشتری، رقبا و انجمن های بازاریابی هستیم. برای همین شما باید با آخرین متدهای روز چه در دیجیتال مارکتینگ و چه در تغییرات، اطلاعات خود را بروز کنید. دانستن نبض بازار یکی از مهمترین اصول برنامه ریزی برای استراتژی است.

۳. رقبا سهم بازار را بدست می آورند

اگر شما نتوانید سهم بازار با بدست بیاورید و هیچگونه منبعی برای دیجیتال مارکتینگ نداشته و بدون استراتژی و هدف جلو بروید، رقبای شما سهم شما را هم خواهد گرفت و در واقع شما دیگر هیچ گونه جایی نخواهید داشت.

۴. شما هیچگونه ارائه و پیشنهاد خاص آنلاین نخواهید داشت

تعریف کردن پیشنهادات و توضیحات محصولات به صورت شفاف برای مشتریان، باعث می شود که به راحتی محصولات شما را درک کند و یک تفاوتی بین شما و بقیه برندها ایجاد نماید و خود این مساله، مشتریان جدیدی را به سمت را هدایت می کند که در نهایت به خاطر ویژگی محصولات، به شما وفادار خواهند بود.

۵. مشتریان آنلاین خود را به درستی نخواهید شناخت

ابزارهای زیادی برای بررسی وب سایتتان وجود دارد مانند گوگل آنالیتیک و.. اما هیچ کدام از اینها نمی توانند اطلاعات دقیقی از مشتریان به شما بدهند، البته ممکن است مثلا مقدار جستجوی کلمات کلیدی را بدست بیاورید اما به شما هیچ گونه اطلاعاتی در خصوص اخلاق مشتریان و نحوه خرید آنها نمی دهد. شما باید از ابزارهای دقیقتر که خود طراحی می کنید استفاده کنید مانند فرم تماس یا فرم های نظرسنجی که نوع علاقه و میزان خرید آنها رابسنجید.

۶. کسب و کارتان از هم می پاشد

مهمترین ویژگی در کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، صبر است.البته راه های زیادی برای دورزدن و بهتر کردن کسب و کارتان از راه های میانبر وجود دارد اما این را بدانید که اگر شما سایت خود را بدون برنامه و خیلی سریع بالا ببرید گوگل وب سایت شما را جریمه کرده و رتبه شما تنزل پیدا خواهد کرد و دیگر هیچگاه نمیتوانید به رتبه قبلی خود برگردید.

۷. قراردادن بودجه کافی

اگر شما برای برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ خود منابع کافی در اختیارتان نباشد و از مهارت لازم برای اینکار را نداشته باشید، به سختی می توانید در بازار رقابتی دوام بیاورید و به تقاضای مشتریان پاسخ دهید.

۸. هدر رفتن پول و زمان

شما ممکن است که منابع کافی هم در اختیار داشته باشید اما ندانید چگونه این منابع را استفاده کنید و هیچگونه استراتژی نداشته باشید، نه تنها نمیتوانید ازمنابع خود استفاده بهینه کنید بلکه پول و زمان خود از دست خواهید داد. حتی شرکتهای بزرگ که سازمانها و بخشهای مختلفی دارند باید بیشتر در این باره تحقیق و بررسی کنند.

۹. هیچ پیشنهاد جدیدی نخواهید داشت و مانند یک فروشگاه معمولی فعالیت خواهید کرد

اگر شما به برندها و وب سایت های معروف نگاه کنید، مشاهده می کنید که آنها هر دفعه روند بازاریابی دیجیتال خود را عوض می کنند یعنی پیشنهاد ویژه ای را ارائه می دهند و سعی می کنند که وب سایت خود از حالت تکراری دربیاورند. اگر کاربر وارد وب سایت شما گردد و هیچگونه مطلب جدیدی را پیدا نکند، وب سایت شما را یک وب سایت متروکه فرض خواهد کرد و در ضمن به دلیل بروز نشدن هم نیزاز طرف گوگل جریمه خواهید شد.

۱۰. وب سایت شما بهینه سازی نخواهد شد

هر شرکت برای خود یک سری اصول و قواعد باری تجزیه وتحلیل دارد اما مدیران ارشد هیچگاه اعتماد کافی را به تیمشان ندارند که آنها وقت کافی برای این کار را داشته باشند. اگر استراتژی دیجیتال مارکتینگ  شما قادر باشد که بتواند حقوق ابتدایی را برآورده سازد آنوقت می توان امیدوار بود که بقیه جنبه های کلیدی مانند جستجوی بازاریابی، تجربه کاربری ، ایمیل و بازاریابی شبکه های اجتماعی هم به خوبی پیش می روند.

نوشته دیجیتال مارکتینگ چیست؟ اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
https://ipmg.ir/blog/%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/feed/ 0
۷ اصل طراحی گرافیکی برای بهبود طراحی https://ipmg.ir/blog/7-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/ https://ipmg.ir/blog/7-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/#respond Sat, 18 Jul 2020 05:52:51 +0000 http://ipmg.ir/?p=2847 چیزی که خیلی ها درباره ی طراحی گرافیکی نمیدانند این است مه همه چیز پشت ظاهر خوب آن پنهان شده است. طراحی یک علم پایه است  قوانین و اصولی دارد که با پیاده سازی آنها سطح مهارت طراحی شما ارتقا میابد. درباره‌ی بخش فنی طراحی زیاد در فضای آنلاین صحبت شده است، اما به هر […]

نوشته ۷ اصل طراحی گرافیکی برای بهبود طراحی اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
چیزی که خیلی ها درباره ی طراحی گرافیکی نمیدانند این است مه همه چیز پشت ظاهر خوب آن پنهان شده است. طراحی یک علم پایه است  قوانین و اصولی دارد که با پیاده سازی آنها سطح مهارت طراحی شما ارتقا میابد.

درباره‌ی بخش فنی طراحی زیاد در فضای آنلاین صحبت شده است، اما به هر دلیلی باید این اصول اولیه‌ی طراحی به درستی رعایت شوند که ناآگاهی از آنها به ویژه برای افرادی که خودشان به دنبال یادگیری طراحی هستند، ضروری است.با ما همراه باشید تا  ۷ اصل طراحی گرافیکی برای بهبود طراحی را باهم مطالعه کنیم.

۷ اصل مهم برای ارتقای سطح طراحی گرافیکی وجود دارد که اگر بتوانید همیشه آنها را در یک پروژه‌ی جدید به درستی به کار گیرید، بی‌شک طرح نهایی شما نسبت به رقبای برجسته‌تر خواهد بود و آن چیزی می‌شود که خودتان و مخاطب از آن رضایت کافی خواهید داشت. در ادامه به این ۷ اصل مهم می‌پردازیم.

تعادل

حس تعادل باید طرح های گرافیکی شما به چشم بخورد که تقارن هر طرف به طور کامل رعایت شده باشد ،وزن دیداری هر سمت از طرح باید به گونه ای باشد که به شکلی منسجم و خود خواسته حس تعادل را ایجاد کند.

وزن دیداری میتواند توسط سه عامل متفاوت دارد:

  • رنگ: رنگ‌های تیره‌تر و توپُر یا روشن‌تر نسبت به رنگ‌های نرم‌تر یا کم‌رنگ‌تر، وزن دیداری بیشتری دارند.
  • اندازه: هر چه المان موجود در طراحی شما بزرگتر باشد، وزن دیداری آن بیشتر می‌شود.
  • ضخامت: خطوط ضخیم‌تر وزن دیداری بیشتری نسبت به خطوط باریک‌تر دارند.

البته در موارد فوق عوامل دیگری میتوانند در ایجاد وزن موثر باشند .

با استفاده از سه عاملی که در بالا گفته شد می‌توانید دو نوع تعادل ایجاد کنید؛ متقارن و نامتقارن.

تعادل متقارن :این تعادل زمانی است وزن دیداری بین دوطرف طرح به اندازه ی مساوی تقسیم شده باشد.

تعادل نامتقارن:تعتدل زمانی است که وزن دیداری به صورت عمدی و با فکر قبلی به صورت نامساوی بین دو طرف طرح تقسیم شده باشد .فضای سفید و به عنوان وزن دیداری یک سمت از طرح استفاده می شود.

ترفندهایی برای بهره گیری از تعادل در طراحی

تایپوگرافی

فونت ها تقریبا به تعادل نامتقارن وابسته اند. استفاده از فونت های برجسته مانند فونت هایی که بولد هستند یا توجه مشتری را جلب میکنند فرم های ساده تر ترکیب خوبی برای تعادل نامتقارن ایجاد میکند.

رنگ ها

با استفاده از پلات‌های رنگی می‌توانید تعادل متقارن یا نامتقارن ایجاد کنید. پلات‌های رنگی متقارن از رنگ‌هایی استفاده می‌کنند که تماما با یک میزان روشنایی یا شدت رنگ دیده می‌شوند و در نتیجه هر کدام وزن دیداری یکسانی دارند. همه‌ی آنها باید در کنار هم و بدون جلب توجه بیشتر نسبت به یک رنگ بتوانند به صورت منسجم کنار هم قرار گیرند.

پلات های نامتقارن از یک یا دو رنگ استفاده میکند.نسبت به دیگر رنگ ها برجسته تر به نظر میرسد.استفاده از پلات رنگ‌های سیاه، سفید و قرمز باعث ایجاد تعادل نامتقارن می‌شود؛ چرا که قرمز وزن دیداری بیشتری دارد اما زمانی تعادل سیاه و سفید حفظ می‌شود که کنار هم قرار گیرند.

فضای سفید خالی

فضای سفید یا مقدار فضای مخالفی که هیچ کدام از آلمان های طراحی در آن وجود ندارد. فضایی از طرح را اشتغال میکند. و خودش به تنهای میتواند یم آلمان از طرح باشد. فضای خالی برای ایجاد تعادل در طرح خود استفاده کنید.

اینکه بخواهید کل صفحه را از فضای سفید یا تک رنگ پر کنید، کمکی به تعادل طرح شما نمی‌کند. در واقع باعث می‌شود طرح غیرحرفه‌ای و نامناسب به نظر برسد. باید از فضای سفید به عنوان یکی از المان‌های طراحی استفاده شود؛ چرا که وزن دیداری زیادی دارد. همچنین می‌توانید تعادل متقارن را با ایجاد فضای سفید در هر دو طرف طرح انجام دهید یا با استفاده از میزان زیادی فضای سفید، به صورتی المان‌های یک سمت از طراحی را برجسته کنید که تعادل نامتقارن ایجاد شود.

مجاورت

مجاورت زمانی است که گروهی از آیتم های مختلف در فاصله نزدیکی از هم قرار میگرند. و از نطر بصری کاملا مشخص است با هم رابطه دارند . این کار باعث میشواد بتوانید سازماندهی خوبی در طراح خود ایجاد کنید. سازماندهی خوبی در طراح خود ایجاد کنید که اطلاعات ساده‌تر به خاطر سپرده شوند. مغز ما، سازمان‌دهی را دوست دارد، در نتیجه وقتی یک طرح به خوبی سامان یافته باشد، هم جنبه‌ی ظاهری بهتری دارد و هم بهتر می‌شود از آن استفاده کرد.

ترفندهای برای استفاده از مجاورت در طراحی

تایپوگرافی

متون زیادی که در یک گروه قرار دارند وقتی کنار هم باشند میتوانی راحت تر آن ها را بفهمیم .مطمین شوید .تیترها ،زیر تیترها و متن بدنه تمامی به صورت درست براساس موقعیت خود گروه بندی شده اند.

تصویر سازی

قراردادن تصاویر نزدیک متون مرتبط باعث می‌شود درک طرح بهتر صورت گیرد و همچنین راحت‌تر آن را به خاطر سپرد. از آنجایی که یادگیری بسیاری از ما به صورت دیداری است، گروه‌بندی تصاویر و تصویرسازی مرتبط با متون باعث می‌شود مطالب مرتبط را بهتر فرابگیریم.

چیدمان

هر کدام از المان‌های طراحی باید از نظر بصری در جای درستی از صفحه قرار گیرد. فرقی نمی‌کند متن در کناره‌های صفحه، لبه‌ی تصویر یا بالای آن باشد. هیچ چیزی نباید به صورت دلخواهانه در صفحه قرار گیرد. این اولین اشتباهی است که بسیاری از طراحان انجام می‌دهند و به سادگی می‌توان آن را حل کرد.

ترفندهای برای استفاده چیدمان در طراحی

تایپوگرافی

تمامی متون باید به یک صورت چیده شوند.به درستی بخواهید آنها را از سمت راست ،چپ یامرکز، یک خط کنید،کار بسیار دشواری است. بهتر است از یک چیدمان ثابت استفاده کنید تا طرح شما دچار پراکندگی نشود.

تصویر سازی

دقت کنید که تصاویر در جای درستی از صفحه قرار گرفته باشند. اصولا بهترین مکان برای تصاویر حتی آنهایی که متن دارند، کنار صفحه است.

لوگوها:

برخی طراحی های گرافیکی ،جاهای عجیب و غریبی برای قرار دادن لوگو دیده میشود. مهم نیست که توجه اصلی روی لوگو باشد و تنها به عنوان نشانه ای ازبرند باید در طرح باشد. بهترین جا برای قرار دادن آن به عنوان یکی ار المان های تصویر ذر گوشه ی صفحه است. می‌توانید آن را در یک کادر رنگی یا بالای یک تصویر قرار دهید. اما اگر قرار است توجه به لوگوی شما باشد، آن را در مرکز یا کنار دیگر المان‌های مهم طرح قرار دهید.

تکرار

مشخه های معینی چون فنت ها ، رنگ ها ، طرح بندب، المان های طراحی و …. در طرح باعث یکپارچگیو انسجام در طرح میشود. این کار زمانی بیشتر کاربردی است که بخواهید چند طرح مرتبط را طراحی کنید.

اسناد چند صفحه‌ای داشته باشید، چرا که تکرار المان‌های طراحی همه چیز را کنار هم نگه می‌دارد و باعث ایجاد حس یکپارچگی و ثبات می‌شود. همچنین تکرار اولین روش برای ایجاد هویت بصری یک برند است.

ترفندهای برای استفاده از تکرار در طراحی

فونت ها

دویا سه فونت یکسان در طرح خود استفاده کنید و مطمین شوید. فونت ها همیشه از یک نوع هستند. فونت هدر یا تیتر خود را فونتی را انتخاب کنید که در کل طرح شما همین فونت باشد. فونتی برای متن بدنه بهره بگیرید که دیگر متون بدنه ی طرح نیز با آن نوشته شده است.

اشکال و خطوط و دیگر المان های طراحی

سعی کنید المان‌های طراحی مانند اشکال یا خطوط را چندین بار در طرح خود تکرار کنید. این کار باعث انسجام طرح می‌‌شود و همچنین کل طرح را به صورت یک پوسته‌ی واحد نشان می‌دهد.

رنگ ها

از پلات رنگی مشابه در کل طراح خود استفاده کنید و وقتی مقدور بود از همان رنگ‌ها برای المان‌های مشابه طراحی بهره ببرید. اگر برای میان تیترها از رنگ قرمز استفاده کردید، برای هر کدام از میان‌تیترهای دیگر از همین رنگ بهره بگیرید.

طرح بندی

چندین سند و طرح از یک سری مشابه گاهی اوقات بهتر است حتی اگر محتوا به تناسب تغییر میکند.از طرح بندی مشابه استفاده کنید. میتوانید در بروشورها یا طراحی ویژه ی رسانه های اجتماعی انجام دهید.

کنتراست یا تضاد

اگر دو آیتم دقیقا شبیه هم نیستند، آنها را متفاوت نشان دهید. در بسیاری از موارد، آنها کاملا متفاوت هستند. این کار باعث می‌شود صفحه‌ی شما جذاب‌تر شود و المان‌های مشخصی در بین دیگران برجسته شوند. همچنین به سازمان‌دهی طرح شما کمک شایانی می‌کند.

نوشته ۷ اصل طراحی گرافیکی برای بهبود طراحی اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
https://ipmg.ir/blog/7-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%81%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d9%87%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/feed/ 0
چرا طراحی سایت انجام دهیم https://ipmg.ir/blog/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%87%db%8c%d9%85/ https://ipmg.ir/blog/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%87%db%8c%d9%85/#respond Thu, 16 Jul 2020 05:40:31 +0000 http://ipmg.ir/?p=2842 داشتن یک وب سایت برای استفاده احداکثری از این فضای پر بازدید در جهت رونق کسب و کارها و یا معرفی محصوولات و خدمات برکسی پوشیده نیست.طراحی سایت به یک امر بسیار حرفه ای و پیچیده تبدیل شده است یک هنر شخصی و منحصر به فرد نمیباشد. طراحی سایت یک گروه فعالیت گروهی و ترکیبیاز […]

نوشته چرا طراحی سایت انجام دهیم اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
داشتن یک وب سایت برای استفاده احداکثری از این فضای پر بازدید در جهت رونق کسب و کارها و یا معرفی محصوولات و خدمات برکسی پوشیده نیست.طراحی سایت به یک امر بسیار حرفه ای و پیچیده تبدیل شده است یک هنر شخصی و منحصر به فرد نمیباشد. طراحی سایت یک گروه فعالیت گروهی و ترکیبیاز استفاده هنرمندانه تخصص حرفه ای در کنار هم میباشد.با سایت ایده پردازان مهر گستر همراه باشید تا مقاله چرا طراحی سایت انجام دهیم را باهم مطالعه کنیم.

استفاده از برنامه نویسان مجرب ،متخصصان تبلیغات و روانشناسی سایت،گرافیست های تواناو استفاده حرفه ای از ابزارهای به روز منجر به تولید یک وب سایت حرفه ای می شود.لحاظ تکنیکال و برنامه نویسی بسیار سبک و ساده و پرسرعت باشد. جذابیت های خلاقانه و بصری بهره گرفته وتکنیک ها روانشاختی حرفه ای هم در آن دیده شده طراحی سایت باید در نهایت منجر به آن شود که  بازدید کننده با یک بار بازدید از سایت و در نگاه اول مجذوب و شگفت زده شده و احساس کند که دراین سایت، هرآنچه را که می خواهد، به سرعت می تواند پیدا کند و دیگر نیاز به اتلاف وقت و جستجوی بیشتر نمی باشد.

طراح وب سایت شما توانایی تولید سایتی با ویژگی مهم بالا را داشته باشد و بتواند چنین حس زیبا و آرامش بخشی را به بازدیدکننده القا کند، افزایش فروش، افزایش بازدید، تبلیغات کم هزینه و معرفی هرچه بهتر محصولات و خدمات شما حاصل می شود و این یعنی یک قدم به سمت پیشرفت…

شرکت کیان تجارت مجموعه ای از بهترین متخصصان تحلیلگر، کارشناسان سئو و روان شناسی سایت، برنامه نویسان و گرافیست های حرفه ای را درکنار هم گردآورده است تا با افتخار انواع وب سایت هایی را که شما می خواهید طراحی نماید.

وب سایت های حرفه ای با انجین اختصاصی:

سایت های کاملا شخصی سازی شده نیازمندی های مورد درخواست شما هر گرافیکی شما درخواست داشته باشید. واقع دست ما برای هرتغییری که شما بخواهید باز است و هر گرافیکی که شما بخواهید در این دسته قابل انجام است و طبیعتا به دلیل کاملا سفارشی بودن این دسته از طراحی سایت ها، قیمت های آن ها کمی بالاتر و زمان طراحی آن ها کمی طولانی تر می باشد و چون مشتری تصمیم گیرنده نهایی کار می باشد، ارتباطات ما با شما برای تاییدات فازها هم طبیعتا بیشتر خواهد بود.

همه سایت های ما داری یک پنل مدیریتی قدرتمند و یکپارچه می باشد. شما از طریق این پنل میتوانی د محصولاتتان را داشته باشید. تماس ها و پرسش های کاربران پاسخ دهید. نمودارهای اطلاعاتی را بازدید نموده و تمامی ماژول های سفارشی خودتان را مدیریت نموده و فاکتور صادر شده در سایت را بررسی نمیایید . امکان تولید وب سرویس های امن و به روز نیز مهیا می باشد. بایک تیر چند نشان زده اید.علاوهبر اینکه یک وب سایت دارید. بستر زیر ساخت ربات تلگرام و اپلیکشن موبایل هم برایتان فراهم شده است.

وب سایت های حرفه ای و اقتصادی :

اگر از افرادی هستید که کسب کار خود را تازه راه اندازی کرده اید و نیاز به یک وب سایت حرفه ای و با زیر ساخت قدرتمند را احساس نموده اید به دلیل محدودیت های هزینه ای و یا زمانی در حال حاضر امکان طراحی وب سایت کاملا سفارشی را ندارید با ما تماس بگیرید و نیازمندی های خود را با مشاور ما تعلام کنید.

کارشناسان ایده پردازان مهر گستر با استفاده از انواع ماژول های طراحی شده یک وب سایت با نزدیگترین امکانات به درخواست شما را طراحی و در احتیارتان قرار خواهند داد تا با استفاده از آن پنل مدیریتی قدرتمندی که دارد کسب و کار و نوپای خود را گسترش داده و کم کم با کسترش کسب و کار با اعلام نیاز شما گرافیک و ماژول های سفارشی را به آن اضافه نموده و بهبود دهیم.

وب سایت های وردپرسی:

ورد پرس ویژگی ها و محبوبیت هایی دارد برکسی پوشیده نیست . کارشناسان ایده پردازان مهر گستر در این زمینه میتوانند نیازمندی های شما را دریافت و یک وب سایت خوب و زیبا و پلاگین های در خواستی شما برایتان فراهم نمایند. ویژگی خوب طراحی سایت با ورد پرس براین می باشد. شما به راحتی می توانید از UI های مختلف  استفاده نمایید و پلاگین های موجود رو هم تغییر داده و یا ارتقا دهید و ایرادی که می تواند این سایت ها داشته باشند محدودیت تغییر در چنین پلاگین ها می باشد و معمولا مقرون به صرفه نیست که یک پلاگین وردپرسی برنامه نویسی شود و یا تغییراتی درآن ها ایجاد شود.

نوشته چرا طراحی سایت انجام دهیم اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
https://ipmg.ir/blog/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%87%db%8c%d9%85/feed/ 0
آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است https://ipmg.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/ https://ipmg.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/#respond Wed, 15 Jul 2020 06:12:54 +0000 http://ipmg.ir/?p=2835 آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است یک بازاریاب برای تشویق مشتریانش به خرید کالا و یا خدمات آنان را با منافع این خرید آشنا کرده و سپس خرید کالا و خدمات را تبدیل به یک ضرورت می کند. سپس با توجه به شرایط اقتصادی مشتری و شرایط عرضه کالا و خدمات خود شرایطی را برای […]

نوشته آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است

آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است
آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است

یک بازاریاب برای تشویق مشتریانش به خرید کالا و یا خدمات آنان را با منافع این خرید آشنا کرده و سپس خرید کالا و خدمات را تبدیل به یک ضرورت می کند. سپس با توجه به شرایط اقتصادی مشتری و شرایط عرضه کالا و خدمات خود شرایطی را برای مشتریانش محیا می کند، که بتوانند کالای او را خریداری کنند و فروش انجام میشود.

برای اینکه بدانیم آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است  واقعا لازم است یا خیر میتوانیم با نگاه یک بازاریاب به آن نگاه کنیم.

 

منافع داشتن یک فروشگاه اینترنتی:

یک بازاریاب حرفه ای باید سوالاتی را از مشتریانش بپرسد.که پاسخی در راستای هدف او داشته باشد.

 

  1. چقد فروش از یک فروشگاه اینترنتی انتظار دارید.
  2. آیا دانش فنی شما از رایانه و اینترنت متنعی برای ایجاد یک فروشگاه است.
  3. چه میزان درهزینه های خود را میخواهید از طریق فروشگاه اینترنتی پس انداز کنید.

 

میزان فروش مورد انتظار از فروشگاه اینترنتی:

دقت کنیدمشتری هنوز تصمیم قطعی برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی نگرفته است . در دوحالت مشتری داشتن یک فروشگاه را به نفع خود فرض کرده است در یک حالت او میزان منفعت را میداند و در یک مرحله میزان منفعت را نمی داند. این مرحله ای است که یک بازاریاب مستندات واقعی درصد فروش فروشگاهای آنلایت میتواند مشتریان خود را ترغیب به احداث یک فروشگاه کند.

 

اگر به فروشگاه های اینترنتی درجه یک ایران نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که آنها در مدت ۱۰ سال به جایگاهی رسیده اند که هیچ فروشگاهی در ایران به پای آنها نمی رسد.

کدام فروشگاه غیر آنلاین را سراغ دارید که بتواند از یخچال تا کود حیوانی را بفروشد. این امر تنها در یک فروشگاه آنلاین امکان پذیر است .

از طرف دیگر یک فروشگاه آنلاین که تنها یک محصول را عرضه میکند، در ظرف مدت یکسال میتواند تا ۸۰% فروش فروشگاه واقعی را انجام دهد، این به دان معنا است که شما با ایجاد یک فروشگاه آنلاین ظرف مدت یک سال درآمد خود را ۸۰% افزایش میدهید . اگر شما مدت زمانی در زمینه ی فروشگاه داری ، فعالیت کرده باشید، میدانید که امکان این میزان فروش از یک فروشگاه واقعی وجود ندارد و در بهترین حالت فروشگاه تازه تاسیس شده، در سال اول تنها مخارج خود را تامین خواهد کرد و دیگر نیازی به تزریق سرمایه به آن نیست.

آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است
آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است

میزان کاهش هزینه ها  در فروشگاه آنلاین:

شما برای ایجاد یک فروشگاه واقعی باید یک مکان را اجاره کنید.هزینه اجاره یک فروشگاه واقعی در یک مکان عادی ماهیانه بین ۷ تا ۱۷ میلیون خواهد بود، این جدا از مبلغی است که باید به عنوان بیعانه نزد صاحب مغازه بگذارید، که رقمی بین ۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان است. که بصورت نقد ، چک و یا سفته نزد صاحب مغازه به امانت گذارده میشود.

 

یک مغازه در یک مکان خوب شرایط اجاره خاصی دارد ، شما ممکن است علاوه بر اجاره، پرداخت درصدی از سود به صاحب مغازه را نیز در قرارداد داشته باشید.

هزینه بعدی هزینه های جاری خود فروشگاه است : هزینه آب، برق ، گاز، حقوق، مالیات و غیره یک فروشگاه اینترنتی هزینه ، آب ، برق ، گاز را ندارد ، هزینه حقوق را کمی بررسی کنیم:

یک کارگر ساده ماهیانه ۹۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کند و سالیانه مبلغی سنوات نیز به وی تعلق میگیرید . این کارگر ماهیانه ۲.۵ مرخصی دارد که اگر به تعطیلات رسمی کشور اضافه شود، سالیانه نزدیک به ۶۰ روز مرخصی خواهد شد.این هزینه را بابت تبلیغات یک سایت اینترنتی انجام دهید این هزینه در گوگل ادوردز به معنی این است که سایت شما همواره در رتبه اول گوگل خواهد بود . از تعطیلات و مرخصی و سنوات هم خبری نیست و رتبه بالای گوگل تنها بعنوان یک کارگر ساده برای شما کار نخواهد کرد. وقتی رتبه یک گوگل باشید، مشتریان زیادی خواهید داشت ، مشتریانی که اگر بخواهید در یک فروشگاه واقعی داشته باشید ناچار به استخدام یک فروشنده ماهر با ماهیانه ۳ میلیون تومان حقوق هستید.

هزینه بعدی مالیات است یک فرشگاه واقعی باید مبالغی را پرداخت کند این مبالغ را بررسی کنیم:

حق ثبت فروشگاه در سازمان صنفی بصورت سالیانه، این مبلغ در فروشگاه اینترنتی وجود ندارد.

حق نصب تابلو : در فروشگاه اینترنتی این هزینه در سرجای خود هست و شما بابت داشتن بنر و تبلیغ باید هزینه های مادی و زمانی انجام دهید.

مالیات بر درآمد: این مالیات نیز سر جای خود باقی است .

آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است
آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است

آیا دانش فنی شما از کامپیوتر مانع از ایجاد یک فروشگاه میشود:

یک فروشگاه در حالت حداقل ۸۰%فروش شما در سال را به انجام رساند مقدار هزینه بابت آن پرداخت خواهید کرد.

یک منشی استخدام کنید با حقوق ماهینانه ۹۵۰ تومان و محتوا گذاری سایت رابه او بسپارید. این کار شما هم یک منشی دارد هم یک فروشنده.اگر هر دو را استخدام کنید ماهیانه دو برابر حقوق یک نفر را باید پرداخت کرد.

شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت محتوا گذاری را در ازای دریافت هزینه انجام میدهند. با توجه به اینکه راه اندازی کمپین های تبلیغاتی در این حالت بصورت حرفه ای انجام شده و تمام محتوا ها برپایه سئو ایجاد میشوند . این هزینه بسرعت با افزایش میزان فروش جبران خواهد شد.

 

عرضه کننده خدمات وکالا به سوی اینترنتی شدن پیش میرود:

آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است
آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است

ثروتمندترین شرکت های دنیا برپایه تجارت الکترونیک بنیان گذاری شده اند. واحد پول الکترونیک روز به روز جای واحد های پولی واقعی را میگیرد. روزنامه ها و مجله ها یکی بعد از دیگری به حالت الکترونیک تبدیل میشنوند، فروشگاه های زنجیره ای در آمریکا و اروپا شروع به دیجیتال شدن کرده اند. در یک چشم بهم زدن فروشگاه های سنتی تبدیل به فروشگاه های آنلاین خواهند شد.

شرکت های مانند رنو بجای اینکه هزینه های گزافی را بابت احداث فروشگاه در سراسر دنیا کنند. با یک فروشگاه آنلاین ، قطعات یدک خود را به سراسر تعمیرکاران مجاز خود در سراسر دنیا ارسال می کنند.

اگر امروز برای فروشگاه آنلاین هزینه نکنید ، فردا باید چندین برابر برای رقابت با رقیبانی که امروز از شما ضعیف تر هستند هزینه کنید.

شرکت ایده پردازان مهر گستر با نرم افزار اختصاصی خود میتواند فروشگاه اینترنتی فوق حرفه ای را به شما مشتریان ارائه دهد .

 

 

نوشته آیا فروشگاه اینترنتی یک ضرورت است اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
https://ipmg.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/feed/ 0
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن https://ipmg.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86/ https://ipmg.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86/#respond Tue, 14 Jul 2020 06:29:58 +0000 http://ipmg.ir/?p=2827 تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن برای اینکه امروزه بتونیم روی مخاطب بیشتر تاثیر دارد.کاربران بیشتری جذب کنیم، بازاریابی مدرن و دیجیتال شویم که روشی کم هزینه و پربازده می باشد.بازاریابی هزینه زا تلقی میشددر شرایط بازاریابی یک سرمایه محسوب مبشود.بازاریابی سنتی به این منظور نیست که به سالهای دور […]

نوشته تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن برای اینکه امروزه بتونیم روی مخاطب بیشتر تاثیر دارد.کاربران بیشتری جذب کنیم، بازاریابی مدرن و دیجیتال شویم که روشی کم هزینه و پربازده می باشد.بازاریابی هزینه زا تلقی میشددر شرایط بازاریابی یک سرمایه محسوب مبشود.بازاریابی سنتی به این منظور نیست که به سالهای دور برگردیم .موارد روش های سنتی ممکن است.ارائه خدمات به سالمندان ممکن است دیجیتال مارکتینگ موثر واقع نشود.روش دیجیتال روش کار آمدتری محسوب می شود.ازاریابی سنتی نیز جزء جدایی ناپذیر روش های بازاریابی محسوب می شود؛ به عبارت دیگر هر دو روش مکمل هم هستند و نمیتوان یک روش را کلا کنار گذاشت.

حال قبل از آن که با جزئیات بیشتری به بررسی تفاوت میان آن ها بپردازیم بهتر است تعریفی از بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن ارائه دهیم:

بازاریابی سنتی چیست:

بازاریابی سنتی یک بازاریابی افلاین که شامل استراتژی ها ترفیعاتی مورد استفاده قبل از ظهور اینترنت بود به این معنی نیست که بازاریابی سنتی با پیدایش بازاریابی دیجیتال جایگاه خود را از دست داده است.بازاریابی سنتی از طریق بیلبورد ،چاپ تراکت،و مجلات محلی مناسب است. سرمایه گذاری بالای را میطلبد.

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

بازاریابی مدرن و دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی مدرن حرفه ای میان تولید کننده یا فردی که خدمات را ارائه می دهد در مقابل مشتریان می باشددر همه جنبه های زندگی کاربرد دارد.امروزه بازاریابی مدرن را با بابازاریابی دیجیتال مارکتینگ تشکیل می دهد. دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از ابزارهای موجود مانند ،وب سایت،ایمیل ، شبکه های اجتماعی ،دنیای دیجیتال چه آنلاین و چه غیر آنلاین و تکنیک های بازاریابی اینترنتی بلیغ محصول، خدمات، برندها و بررسی رفتار مشتری. دیجیتال مارکتینگ متشکل از افرادی حرفه ای، نوآور، متخصص و خلاق است که به منظور طراحی و پیاده سازی استراتژی های پیچیده و ارائه ی راهکارهای نهایی با استفاده از تکنولوژی و تغییرات آن، روند بازار و اقتصاد را در نظر دارند. باید توجه داشت که استراتژی های تیم مشاور بازاریابی براساس هر شرکت و موقعیت منحصر به فرد آن متفاوت است. در واقع دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی در کسب و کارهای سنتی است.

 

نکته قابل توجه:دیجیتال مارکتینگ فقط محدود کسب و کارهای آنلاین وبازاریابی اینترنتی و یارسانه های الکترونیکی نمی شود.ارتباط غیر اینترنتی سرویس های پیام گوتاه و چند رسانه ای هم شناخته شده اند. امروزه بسیاری کسب و کارهای سنتی هم وجود دارند که از طریق تبلیغات دیجیتال سعی دارند تا خدمات و محصولات خود را به مشتریان احتمالی خود معرفی کنند

تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن
تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن

چند نمونه از انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:بهینه سازی برای موتورهای جست و جو (SEO)، بازاریابی محتوایی (Content Marketing)، بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی (Social Network Marketing)، بازاریابی ایمیلی (Email (Marketing تبلیغات آنلاین(Online Advertisingm)، بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)، پرداخت به ازای کلیک (PPC) و…

 

تفاوت عمده بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن :

  • در بازاریابی سنتی هدف افزایش رضایت مشتری نیست.اولویت مهم فروش بیشتر به مصرف کننده می باشد.بازاریابی مدرن سازمان ئر ئهله ی ائل به دنبال حفظ وفادار نمودن مشتری است. بازاریابی سنتی هدف سهم از بازار است بازاریابی مدرن به دلیل اشباع شدن بازارها و رقابت سخت میان رقبا،دنبال افزایش سهم خود سبد مشتریان فعلی هستند.
  • تعداد مشتریان در شیوه سنتی به دلیل حضور نسبتا کم است.بازاریابی دیجیتال تعداد مشتریان بسیار زیاد است.بازاریابی با قرار دادن انواع تبلیغات در صورت دیجیتالی صورت گرفته.
  • دبجیتال مارکتینگ قابلیت انتخاب مخاطب هدف براساس مکان، جنسیت، تحصیلات، شغل و… را در پلتفرم های مختلف دارد در حالیکه در روش سنتی این قابلیت وجود ندارد.
  • شیوه سنتی وقتی نظر سنجی  صورت میگیرد.نظرات مصرف کنندگان به صورت فراوانی و گروه مشتریان گزارش میشود.حالیکه در شیوه مدرن نظر تک تک مشتریان مورد ارزیابی و توجه قرار می گیرد.
  • در بازاریابی سنتی، برخلاف فضای دیجیتال، امکان به نمایش گذاشتن تمام محصولات شرکت دشوار است(برای این کار به مکان بسیار بزرگی نیاز است).
  • در روش قدیمی سازمان ها با استاندرد های تعیین شده به ساخت محصول می پردازند. خواست تک تک مشتریان توجهی نمی شود. استفاده از دیجیتال مارکتینگ با تولید انبوه سفارشی سود بدست می آورند.
  • فضای دیجیتال وجود عکسها فیلم ها و نظرات کاربران بسیار مفیدبوده و باعث شده مخاطبان انتخاب بهتر و راحت تری داشته این ویژگی در اکثر روشها سنتی وجود ندارد.
  • به علت ابزارهای در دسترس دیجیتال، تنوع محتوا نیز بیشتر است. عکس، فیلم، متن، صوت، وبینار و… انواع محتوای قابل ارائه از طریق رسانه های دیجیتال هستند.
  • دیجیتال مارکتینگ کم هزینه و پر بازده بودن و معمولا زمان بر است . محتوا باید مستمر تولید ویرایش و منتشر شود .دلیل برخی سو استفاده ها باید همواره از سایت ها و صفحات مراقبت شود.
  • پیگیری کردن فعالیت ها در دیجیتال مارکتینگ بسیار ساده است. نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی می توانند تعداد نفراتی که یک پیام را مشاهده می کنند مورد شمارش قرار دهند و در رابطه با فروش های آنلاین تعداد تبلیغات نمایش داده شده که منجر به خرید شده اند را دنبال کنند اما در بازاریابی سنتی دنبال کردن و پیگیری چنین اطلاعاتی به مراتب سخت تر است.
  • بازاریابی سنتی عمدتا بر ارزیابی نتایج کمی (افزایش فروش) متکی است که بررسی نتایج هم از این طریق دشوار است. همچنین از روش های سنتی نمی شود به صورت آنی و سریع گزارش بازخورد گرفت. در صورتی که در بازاریابی دیجیتال بازخورد حاصل از فعالیت های اینترنتی ملموس تر است و راحت تر میتوان رفتار بعدی مشتریان را پیش بینی و آنالیز کرد.

 

 

 

نوشته تفاوت بازاریابی سنتی و مدرن اولین بار در ایده پردازان مهرگستر پدیدار شد.

]]>
https://ipmg.ir/blog/%d8%aa%d9%81%d8%a7%d9%88%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86/feed/ 0