مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری

مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری

مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری

Electronic Customer Relationship Management

واژه CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management  به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است که می‌توان آن را بصورت زیر تعریف نمود.

هدف از crm چیست؟

کار crm کمک به تجارت در زمینه استفاده از تکنولوژی و منابع انسانی برای درک رفتار مشتریان و ارزش مشتریان می باشد. با بهر گیری از crm سرویس دهی بهتر به مشتری داده میشود پروسه بازاریابی و فروش ساده تر میشود مشتریان جدید کشف میشوند ودر نهایت سود بیشتری از هرمشتری عاید شرکت می شود.

ecrm بخشی از مفهوم کسب و کار الکترونیکی است که استفاده از ابزارها و سکوهای الکترونیکی را برای هدایت امور شرکت ها تشریح می کند و موسسات را قادر می سازد که به مشتریان خود سریع تر و دقیق تر در دامنه زمانی و مکانی وسیع، و با هزینه کمتری خدمت رسانی کرده و بتوانند کالاها و خدمات را برای مشتری سفارشی سازی نمود. ECRM را در تعاریف مختلف ابزار جذب و حفظ مشتریان ارزشمند از نظر اقتصادی و رفع و حذف موارد غیر ارزشمند اقتصادی ، ترکیب نرم افزار سخت افزار فرایندها، برنامه های کاربردی وتعهدات مدیریت ، تمام فرایندهای لازم برای کسب و کار و ایجاد وحفظ ارتباط با مشتری از طریق عملیات الکترونیکی کسب و کار نیز به حساب می آورند که دارای فواید زیر می باشد.

  • ساده کردن انجام مبادلات برای مشتریان
  • تمرکز بر مشتریان نهایی محصولات وخدمات
  • طراحی مجدد فرایندهای کاری مواجه با مشتریان نهایی
  • طراحی معماری کسب و کار الکترونیکی جامع و در حال رشد جهت رسیدن به سود آوری
  • ایجاد وفاداری در مشتری که کلید سود آوری در تجارت الکترویکی است

همانگونه که اشاره شد CRM بر روی وب ارزان تر و موثرتر کار می کند. خدمات ارائه شده برروی وب به شکل های مختلفی چون پاسخ درخواست های مشتریان ارائه قابلیت های جستجو ومقایسه ، فراهم سازی اطلاعات فنی، اجازه ردیابی موقعیت سفارش و البته اجازه سفارش دهی بهنگام صورت می گیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *