دیجیتال مارکتینگ چیست؟
بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیر مجموعه از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار گرفته.
با توجه به توسعه فناوری و اطلاعات سال های اخیر افزایش متوسط زمان آنلاین بودن کاربران از موبایل افزایش نفوذ اینترنت در جهان امروزه به عنوان یک دانش و تخصص مستقل مورد توجه است.پس با سایت ایده پردازان مهر گستر همراه باشید وببینیم دیجیتال مارکتینگ چیست؟
تعریف بازاریابی دیجیتالی :
سایت HubSpot که از سایتهای معتبردر حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب میشود. در تعریف دیجیتال به این اشاره میکنیم که یک چتر مفهومی محسوب میشود.
تعریف مستقیمی براآن ارائه نشده .بهتر است همه آنها تکنیک ها و ابزارهای را بشناسیم که زیر مجموعه دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرند.
ابزارهای بازاریابی دیجیتال ، دیجیتال مارکتینگ :
بازاریابی توسط موتورهای جست وجو(sme)شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده
بهینه سازی برای موتورهای جستجو(سئو )
بازاریابی محتوا
بازاریابی شبکه اجتماعی
استراتژی محتوا
تبلیغات بنری
بازار یابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ
تولید محتوا
بازاریابی ویروسی دیجیتال
گاهی در فهرست ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، به تبلیغات هدفمند و سفارشی شده (Targeted Advertising) و نیز تبلیغ مستقیم(Native Advertising) هم اشاره میشود.
اما با توجه به اینکه این دو عنوان، عملاً فراگیرتر هستند و همرده با سایر موارد نیستند (میتوانند سایر گزینهها را هم پوشش دهند)، آنها را در فهرست بالا قرار ندادیم.
سر فصل های دوره دیجیتال مارکتینگ:
در بعضی درس ها سر فصل های پیشنهادی از سوی متمم را برای مدرسان آن درس ارائه میکنیم.دوره دیجیتال مارکتینگ یک سر فصل آموزش دیجیتال مارکتینگ طراحی شده که مراجعه به آن و مطالعه کردن آن برای مدرسان دیجیتال مارکتینگ و نیز کسانی که در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنند مفید و آموزنده است.
چند کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ:
کتاب فارسی دیجیتال مارکتینگ آن قدر زیاد نیست.که دستتان در آن باز باشد.
در زبان انگلیسی کتابهای آموزشی دیجیتال مارکتینگ کم نیستند موضوعات تخصصی بازاریابی دیجیتال هم،کتابهای فراوانی وجود دارند.
چند کتاب را به شما معرفی میکنیم که از بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ هستند حداقل شناخته شده و معتبر است.
- کتاب دیو اسکات ،با عنوان جدید قوامین بازاریابی و روابط عمومی را میتوان در یک کتاب مرجع کلاسیک در زمینه بازاریابی دیجیتالی دانست.این کتاب بارها تجدید چاپ شده و نوسینده آن برا اساس شرایط و نیازهای هر مقطع زمانی به روز کرده است.کتاب اسکات، بیش از جنبههای تکنیکال، به ابعاد مدیریتی بازاریابی دیجیتال پرداخته است.اما میتواند برای همهی کسانی که علاقهمند به دیجیتال مارکتینگ هستند، مفید باشد.تبلیغات اینترنتی، بازاریابی مستقیم با استفاده از ابزارهای دیجیتال، وبلاگ نویسی، نشر دیجیتال اخبار کسب و کار، سئو، شبکه های اجتماعی، پادکستها و سایر روشهای تولید محتوا، از جمله بحثهایی هستند که در این کتاب مطرح شدهاند.
- همه کسانی که با کامپیوتر کار کرده اند،
سه دکمهی Ctrl، Alt و Delete را میشناسند: Reboot کردن کامپیوتر.
وقتی که همه چیز باید از اول شروع شود.
میچ جول (Mitch Joel) که خود سابقهی اجرایی و ارزشمند در بازاریابی اینترنتی دارد، در این کتاب به بررسی نقش ابزارهای دیجیتال در تحول کسب و کارها پرداخته است.
کتاب شبیه مجموعه پست های پراکنده یک وبلاگ است. وبلاگی که موضوع رابطه ی کسب و کار با دنیای دیجیتال پرداخته.
- جو پولیتزی کتاب های متعددی در زمینه استراتطی و محتوای بازاریابی محتوا دارد که هر یک به نوبه خود مفید هستند و ماهم در درسهای مرتبط به آن ها اشاره کرده ایم.
- اما کتاب Epic Content Marketing را میتوان فراتر از بازاریابی محتوا دانست. چون در آن، بسیاری از حوزههای بازاریابی دیجیتال را مورد توجه قرار داده و نقش محتوا در هر یک از حوزهها را به بحث گذاشته است.مقدمهی کتاب توسط یکی از مدیران SAP نوشته شده و پولیتزی به این شیوه، به مخاطب اعلام میکند که قرار است با مجموعهای از تجربیات و نکات کاربردی در زمینه بازاریابی دیجیتال روبرو شود.هدف گذاری برای بازاریابی محتوا، مدل کسب و کار بر اساس محتوا، تقویم محتوا و استفاده از پلتفرمها و ابزارهای مختلف برای بازاریابی دیجیتال، از جمله بحثهایی است که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.ما در یکی از درسهای تقویت خواندن انگلیسی، قسمتی از کتاب پولیتزی را با صدای خود او آوردهایم و دربارهاش توضیحاتی ارائه کردهایم (نقش مخاطب در بازاریابی محتوا).
لینک کوتاه این محصول : http://ipmg.ir/?p=2818
دیدگاه ها (بدون دیدگاه)