انواع قالب های محتوا

انواع قالب های محتوا

انواع قالب های محتوا

انواع قالب های محتوا
انواع قالب های محتوا

وقتی از ضرورت بازاریابی محتوا صحبت می‌شود، منظور تنها تولید محتوای متنی نیست؛ بلکه قالب‌های مختلفی  برای تولید محتوا وجود دارد که  در این قسمت ما چند نمونه از انواع قالب های محتوا  را برای شما توضیح خواهیم داد.

 

اینفو گرافیک:

اینفوگرافیک نوعی محتوا گرافیکی و متنی است که شامل آما،نمودارها وسایر اطلاعات است.قالب اینفو گرافیک یکی از قالب ها بسیار موثر است که میتوان از آن در تمام سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کرد.اینفو گرافیک یک کار حرفه ای محسوب میشود و از نظر فنی نیاز به طراحان و گرافیست های قوی دارد. و از نظر محتوایی نیز باید مورد مطالعه قرار گیرند.تا اطلاعات لازم را به صورت مختصر و مفید به مخاطبان ارائهه دهند.اینفوگرافیک‌ها به دلیل جذابیت‌های گرافیکی و کاربردهای آماری و مطالعه سریع، یک قالب پرطرفدار در بین انواع قالب‌های محتوا محسوب می‌شوند.

انواع قالب های محتوا
انواع قالب های محتوا

محتوای متنی :

شکل و غالب محتوا محتوای متنی است .بسیاری از افراد وقتی کلمه محتوا را میشنوند. اولین قالبی که در ذهنشان مجسم می شود محتوای متنی است.محتوای متنی هر گونه نوشته ای در قالب یاد داشت ،مقاله، کپشن و غیره است که تنها یا به طور عمده با متن سرو کار دارد در محتوای متنی معمولا عکس های هم استفاده میشود.درصد قابل توجهی از افراد حوصله مطالعه ندارند و یا نمیتوانند برروی متن های طولانی تمرکز کنند باید در نوشتن متون بازاریابی محتوا نکاتی را در نظر گرفت تا بیشترین بازدهی را به دنبال داشته باشد.

 

پادکست ها:

پادکست ها قالب های جذابی هستند که امروز طرفدار پرو پا قرصی را پیدا کرده اند. یک پادکست به افراد این امکان را می‌دهد تا در یک جهان کاملاً متفاوت زندگی کنند. پادکست‌ها عموماً فایل‌هایی صوتی هستند که در آن‌ها محتوایی توسط شخص یا اشخاصی خوانده می‌شود.اگرچه ممکن است تصور شود که تولید یک پادکست کار چندان سختی نیست و با یک نرم افزار ضبط صدا می‌توان آن را به‌راحتی انجام داد، اما باید گفت که امروزه پادکست از چنان قدرت بالایی برخوردار است که شرکت‌های بزرگی تنها برای تولید همین قالب محتوا به وجود آمده‌اند. تولید پادکست به ویژه اگر با خلاقیت‌هایی همراه باشد، می‌تواند ظرف مدت کوتاهی جای خود را در بین کاربران باز کند.

 

فیلم:

امروزه ساختن یک فیلم کار چندان سختی نیست . ویژه که همه ما گوشی‌های هوشمندی داریم که می‌توانند با کیفیت‌های خیره کننده فیلم‌هایی را ضبط کنند. از نظر انتشار نیز همه چیز آماده است؛ انواع کانال‌های مختلف انتشار فیلم مانند یوتیوب، ویمئو و … به افراد این امکان را می‌دهند تا شبکه اینترنتی مخصوص به خود را داشته باشند و فیلم‌های مورد علاقه‌شان را برای هزاران بازدید کننده به صوت رایگان منتشر سازند. اگرچه فیلم‌ها و پادکست‌ها شکل گسترده ای از بازاریابی محتوا هستند، اما بیشتر کسب و کارها از مواجهه شدن با این قالب‌ها در خود نوعی ترس احساس می‌کنند؛هزینه تجهیزات حرفه ای و ساخت ویدئوی با کفیفت بالا و همچنین تولید محتوا صوتی  در عصر ما زندگیم می کنیم. چهار مورد تنها چند نمونه از بازاریابی محتوا بودند که می‌توان به این فهرست مقاله‌های بلند، کتاب‌های الکترونیکی، برنامه‌های آنلاین، سخنرانی‌های عمومی و وبلاگ‌ها را نیز اضافه کردد.

 

آشنایی با فریلنسر ها :

یک فرد فریلنسر در حقیقت کسی است . دورکاری می‌کند و کاری را برای شرکتی انجام می‌دهد و در ازای آن پولی دریافت می‌کند. با پیدایش اینترنت و توسعه روابط تجاری در دنیای مجازی به تدریج فعالیت فریلنسرها پررنگ شد و از آن‌ها در موضوعات مختلف برای کارهای مختلف استفاده گردید. در فرآیند تولید محتوا بخش زیادی از کار بر عهده فریلنسرها است؛ یعنی افرادی که در بیرون از یک شرکت و حتی در منزل خود مطالبی را می‌نویسند و آن را به شرکت‌های تولید محتوا می‌فروشند. اگر شما به عنوان یک فریلنسر می‌خواهید در بازاریابی محتوا وارد شوید، حتماً باید در ابتدا مهارت‌های قلمی و تایپی خود را افزایش دهید . و به زبان نکارشی و زبانی آن آشنا شوید.کسانی که میخواهند به دنیای فیلنسر وارد شوند وبلاک نویسی یک تمرین علی است.پس از مدتی میتوان مهارت افراد را افزایش داد.در آمد یک فیلنسر پر کار در ایران گاه به چندین میلیون تومان میرسد .

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *